معاون رئیسی در امور زنان و خانواده: شرط سنی ملاک کودک‌همسری نیست/ خودم در ۱۶ سالگی ازدواج کردم

 

پایگاه خبری / تحلیلی نگام – انسیه خزعلی، معاون ابراهیم رئیسی در امور زنان و خانواده، ضمن مخالفت در ابلاغ قانون در «خیلی از مسایل» مربوط به زنان، درباره کودک‌همسری گفت: «شرط سنی ملاک کودک‌همسری نیست و باید مسائلی مانند بلوغ فکری و اجتماعی را هم در نظر بگیریم.»

خزعلی روز دوشنبه در اولین نشست خبری خود در سمت جدیدش، خواستار در نظر گرفتن «ارزش‌ها» در زندگی شد و گفت خودش در ۱۶ سالگی ازدواج کرده است.
در سال‌های اخیر گزارش‌های زیادی درباره افزایش پدیده کودک‌همسری به دلیل گسترش فقر در سراسر ایران منتشر شده است.
او درباره برابری زنان و مردان نیز گفت: «تساوی می‌تواند ضربه‌زننده به زنان باشد، هر کسی باید در جای خودش قرار بگیرد» و زنان باید «با توجه به جنسیت خود» در جامعه حضور داشته باشند.
معاون رئیسی در امور زنان خواستار تقویت پارک‌های مخصوص زنان شد و بر ترغیب زنان به دورکاری تاکید کرد، زیرا به گفته او، «از نظر معنوی و تربیت فرزندان به صرفه است».
خزعلی همچنین خواستار افزایش جمعیت به عنوان «استراتژی دوراندیشانه» شد و اضافه کرد: «در صددیم موافقت بیمارستان‌های خاصی را بگیریم که ویژه زایمان باشند.»
او که پیشتر ریاست دانشگاه الزهرا را برعهده داشت، نقش خود در پرونده‌سازی علیه آتنا فرقدانی را رد کرد و گفت این دانشجو که به دلیل کشیدن طرحی از نمایندگان مجلس از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد منع و مدتی زندانی شد، «درگیر فرقه‌های فرعی شده بود».