شرایط آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه طی سال تحصیلی جدید چگونه است؟

۰۴ مهر ۱۴۰۰


ایسنا/خراسان جنوبی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از حضور 20 هزار دانش آموز کلاس اولی در کلاس‌های درس خبر داد و گفت: اکثر کلاس‌های دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان شش نفر و کمتر از شش نفر هستند، از این رو بیشتر کلاس‌های درس این دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

محمد زمانی، امروز یکشنبه 4 مهر در آیین جشن مهرورزی، ویژه دانش آموزان با نیاز ویژه استان اظهار کرد: قریب یک هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر با نیاز ویژه در 27 مرکز و مدرسه استثنایی و 300 آموزشگاه عادی در طرح تلفیقی مشغول تحصیل هستند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به حضور بودن 85 درصدی کلاس‌های دانش آموزان با نیاز ویژه استان تصریح کرد: اکثر کلاس‌های دانش‌آموزان با نیاز ویژه استان شش نفر و کمتر از شش نفر هستند، از این رو بیشتر کلاس‌های درس این دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تربیت و علم آموزی دو اصل اساسی در شکل گیری مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان در طول ادوار مختلف زندگی است، بیان کرد: مهر ورزی یک اصل اساسی در ذات و زندگی مردم خراسان جنوبی است.

وی، مشارکت و همکاری اولیا در فرایند یاد دهی و یاد گیری را زمینه ساز نتایج حوب و ارتقاء شاخص‌های تعلیم و تربیت دانست و افزود: توجه اولیا و دانش آموزان به واکسینه شدن در برابر کرونا ویروس، توجه مدیران مدارس به مسائل بهداشتی و اقناء سازی اولیا می‌تواند سرعت بخش روند بازگشایی مدارس باشد.

زمانی یادآور شد: تربیت و تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی کودک دو اصل اساسی در رشد زندگی اجتماعی است که در محیط مدرسه صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام