مرگ و مصدومیت ۸ کارگر از جمله چند کودک در سایه فقدان ایمنی کار

۲۶ آبان ۱۴۰۰

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه، ۷ کارگر شامل تعدادی کودک کار طی یک حادثه در شهرستان میبد دچار مصدومیت شدند و یک کارگر دیگر در کرج جان باخت. همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان از مرگ و مصدومیت ۲۳۱ کارگر در این استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ۷ کارگر یک کارگاه در شهرک صنعتی میبد بر اثر گاز گرفتگی راهی بیمارستان شدند.

مسئول اورژانس شهرستان میبد گفت: صبح امروز ۷ نفر با علائم مسمومیت ناشی از گاز گرفتگی توسط دو کد اورژانس ۱۱۵ شهرستان میبد به بیمارستان امام جعفر صادق منتقل شدند.

فصیح ادامه داد: این افراد کارگر یک کارگاه در شهرک صنعتی میبد و در سنین ۱۷ تا ۲۴ ساله هستند که در بخش اورژانس بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

مرگ یک کارگر در کرج
به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که بر اثر گودبرداری غیر اصولی یک کارگر در رجایی شهر کرج جان باخت.

مهدی سمیعی گفت: این حادثه ساعت ۱۲:۴۹ امروز در خیابان هشتم رجایی شهر کرج به آتش نشانی گزارش شد.

وی ادامه داد: تیم های امدادی در مدت زمان حدود سه دقیقه در محل حادثه حاضر شدند و جسد کارگر حدود ۵۰ ساله را از زیر خاک بیرون کشیدند.

سمیعی تصریح کرد: ریزش بخشی از دیوار خاک سبب مرگ این کارگر شد.

مرگ و مصدومیت ۲۳۱ کارگر در استان گلستان
به گزارش ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی گلستان گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۷ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار در سطح استان جان خود را از دست دادند.

حسین زارعی اظهار کرد: تعداد جان‌باختگان حوادث ناشی از کار در استان در شش ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد ۷ نفر بوده، حدود ۲ و نیم برابر رشد داشته است.

وی بیان کرد: تمامی جان‌باختگان حوادث ناشی از کار طی این مدت مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی گلستان خاطرنشان کرد: همچنین در شش ماهه امسال، ۲۱۴ مصدوم به دلیل صدمات ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳ درصد رشد داشته است.

زارعی گفت: از کل مراجعین حوادث کار در استان، ۲۰۱ نفر مرد و ۱۳ نفر زن بوده‌اند.