شیوع سوءتغذیه، ایدز و بیماری های عفونی بین کودکان کار نگران کننده است

وزیر بهداشت دکتر «سیدحسن هاشمی»:

شیوع ایدز در بین کودکان کار معتاد ۴۵ برابر کل جامعه است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع سوء تغذیه، ایدز و بیماری های عفونی بین کودکان کار بسیار نگران کننده است.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، دکتر «سیدحسن هاشمی» افزود: کودکان کار متاسفانه با آسیب های زیادی مواجه هستند، شیوع سوءتغذیه در بین آنها بالا و شیوع ایدز و بیماری های عفونی نیز در بین آنان نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: باید ابتدا، این کودکان را شناسایی کرده و بعد بتوانیم خدمات مناسبی به آنها ارائه کنیم.

** شیوع ۴۵ برابری ایدز در بین کودکان کار

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه شیوع ایدز در بین کودکان کار معتاد ۴۵ برابر کل جامعه است، افزود: وزارت بهداشت آماده همه نوع کمک به این کودکان است، اما از خیرین نیز انتظار همکاری داریم.

هاشمی ادامه داد: متاسفانه آمار تعداد کل کودکان کار را در اختیار نداریم، اما بر اساس برآوردی که در یک تحقیق داشته ایم، میزان شیوع ابتلا به ویروس ایدز در بین کودکان کار معتاد ۴۵ برابر کل جامعه است که آمار بسیار بالا و نگران کننده ای است.

وی گفت: با توجه به شیوع بالای اعتیاد در بین کودکان کار، از مسوولان وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر هم برای ساماندهی این مساله انتظار همکاری داریم.

وزیر بهداشت افزود: دانشجویان و افراد خیر می توانند با همکاری وزارت بهداشت و ارگان های دیگر در این کار خیر سهم باشند و برای رفع این معضل اجتماعی، امکانات کشور را تجمیع کنند.

هاشمی ادامه داد: مساله کودکان کار را ما دو دهه پیش در کشور نداشتیم و این مساله زاییده تصمیمات نادرست سال های اخیر است و همه متولیان و دستگاه های دولتی برای رفع این مساله در کشور وظیفه دارند و امیدواریم کمک کنند.

** فقر شدید آهن و مکمل های غذایی در کودکان کار

بر اساس این گزارش، مسوول خانه درمانی کودکان کار با اشاره به اینکه کودکان کار به شدت با کمبود فقر آهن و مکمل های غذایی مواجهند، گفت: کمبود فقر آهن و مکمل های غذایی از مشکلات اساسی در کودکان کار است.

وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: دو هزار کودک تحت پوشش این خیریه قرار دارند، ۴۰ درصد این افراد تبعه افغانستان و ۶۰ درصد ایرانی هستند که اغلب این کودکان ایرانی فاقد شناسنامه هستند.

مسوول خانه درمان کودکان کار جمعیت امام علی(ع) با بیان اینکه اعتیاد در این کودکان یک معضل بزرگ است، گفت: به نظر می رسد معتادان در حال سرمایه گذاری بر روی اعتیاد کودکان هستند زیرا بصورت زیادی کودکان کار به سمت اعتیاد گرایش پیدا می کنند. سایت کلمه 29 تیرماه