سرپرست فرمانداری: سرانه فضای آموزشی ساوه پائین است

۲۳ آذر ۱۴۰۰

ایسنا/مرکزی سرپرست فرمانداری ساوه با با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی این شهرستان به نسبت جمعیتی که دارد پائین است، گفت: ساوه برای دستیابی به توسعه متوازن، محکوم به افزایش سرانه‌های آموزشی است.

مهدی الیاسی سه‌شنبه ۲۳ آذرماه در آئین آغاز عملیات اجرایی مدرسه ۶ کلاسه واقع در شهرک فجر ساوه (مدرسه خیرساز مرحومه نسرین عرب) اظهار کرد: ماهیت صنعتی ساوه و روند رو به رشد مهاجرت و جمعیت آن ایجاب می‌کند که در زمینه توسعه فضاهای آموزشی برای پاسخگویی به نیازهای آینده از همه ظرفیت‌ها به خصوص خیرین مدرسه‌ساز بهره‌گیری شود.

وی با تاکید بر افزایش سرانه آموزشی که همانا مدرسه‌سازی است است، گفت: رشد جمعیتی ساوه ایجاب می‌کند تا سالانه چهار مدرسه جدید در این شهرستان مهاجرپذیر احداث شود چرا که سرانه فضاهای آموزشی متناسب با رشد جمعیت دانش‌آموزان ساوجی نیست و باید علاوه بر تخصیص اعتبارات دولتی از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

الیاسی افزود: پایین بودن سرانه فضای آموزشی نه تنها بر کیفیت آموزش به دانش‌آموزان تاثیرگذار است، بلکه این امکان وجود دارد که موجبات افت تحصیلی دانش آموزان در مقاطع مختلف را فراهم آورد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال سه واحد آموزشی در نقاط حاشیه‌ای این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: یکی از این مدارس در شهرک حاشیه‌نشین عباس‌آباد با پوشش جمعیتی ۳۰۰ دانش‌آموز است. همچنین مدرسه سلمان فارسی در بلوار سید جمال الدین اسدآبادی و یک واحد آموزشی در میدان سرداران ساوه نیز از دیگر طرح‌های در دست احداث است که با بهره برداری از این مدارس علاوه بر افزایش سرانه آموزشی، دانش آموزان می توانند در مدرسه محل سکونت خود مشغول به تحصیل شوند.

ابراهیم فراشیانی با اشاره به ساخت مدرسه ۶ کلاسه شهرک فجر نیز گفت: این مدرسه خیرساز به همت خانواده‌های عرب و کریمی به یاد دختر مرحومه آنها “نسرین عرب” با مشارکت نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۲۱۰۰ متر مربع ساخته خواهد شد و در کنار آن از منابع دولتی برای تکمیل و تجهیز بهره گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت مدرسه شهرک فجر ساوه از سوی اداره راه و شهرسازی این شهرستان تامین شده است، گفت: از آنجا که در شهرک فجر شاهد تراکم جمعیتی و رشد شمار دانش آموزان هستیم، ساخت این واحد آموزشی می‌تواند بسیاری از کاستی‌های آینده در حوزه فضاهای آموزشی منطقه را برطرف کند.

انتهای پیام