مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:
۴ هزار واقعه ازدواج در زنجان رخ داده است

۰۱ دی ۱۴۰۰

زنجان-مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: چهار هزار واقعه ازدواج طی هفت ماه سالجاری در استان زنجان ثبت شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی شفیعی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل ثبت احوال استان گفت: پایگاه اطلاعات جمعیتی غنی‌ترین پایگاه اطلاعاتی کشور است که بیش از ۲۰۰ هزار پایگاه نقطه‌ای برخط به آن متصل هستند.

وی اظهار کرد: سامانه سیب وازرت بهداشت بر اساس کد ملی افراد فعالیت می‌کند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان به صدور کارت هوشمند ملی در استان اشاره کرد و گفت: بعد از ثبت درخواست کارت هوشمند ملی، حواله‌ای برای افراد صادر می‌شود که تا صدور کارت، این حواله معتبر است و دستگاه‌ها و ادارات اجازه ارائه نکردن خدمات را به این حواله‌ها ندارند.

شفیعی تاکید کرد: نیمی از کارت‌های هوشمند ملی درخواست شده در کشور تا پایان سال و مابقی در نیمه اول سال آینده تحویل داده می شود.

وی به موضوع کودک‌همسری اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس قانون افرادی که ۱۳ سال تمام داشته باشند با اجازه ولی اجازه ازدواج دارند و کودک‌همسر محسوب نمی‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ابرلزداشت: برای افراد کمتر از این سن نیز با وجود حکم رشد از دادگاه، اجازه ثبت ازدواج در دفترخانه‌ها وجود دارد و ثبت‌احوال در این امر دخالتی نشده است.

شفیعی به اجرای طرح درخت‌واره سببی و نسبی در زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح درخت‌واره به ازای هر فرد ایجاد شده و نسبیت و سببیت او در آن درج شده است.

وی به وقایع چهار گانه اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماه سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۴۶ ولادت ثبت شده و همچنین طی ۹ ماه امسال ۱۱ هزار و ۳۳۴ ولادت رخ داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته ۸ هزار و ۲۲۷ ازدواج ثبت شده که نسبت به سال ۹۸، رشد دارد و در ۷ ماهه امسال هم ۴ هزار و ۹۴۳ ازدواج ثبت شده است.