رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی: دولت باید نگاه ویژه ای به مسئله کودک همسری داشته باشد


ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی گفت: باید به مسئله کودک همسری نگاه جدی و ویژه ای شود.

صابونچی امروز ۹ اسفند در جلسه بررسی خلاهای قانونی در حوزه زن و خانواده که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: مسئله کودک همسری که هرچند یک بار در جامعه شاهد هستیم در گذشته با اذن ولی و یا حاکم انجام می شود و دلایل مختلفی داشت در جامعه فعلی دولت باید با فراهم کردن زمینه رفاه اجتماعی و اقتصادی نگاه ویژه ای به مسئله کودک همسری داشته باشد، چرا که این مسئله آسیب جدی به وجه نظام و حوزه زنان و خانواده می رساند.

صابونچی با اشاره به انجام قتل هایی با عنوان قتل ناموسی در جامعه که هر چند وقت یکبار در کشور رخ می دهد، تصریح کرد: رسیدگی به پرداخت دیه تفاضل قتل و رفع خلاهای قانونی می تواند موجب کاهش اینگونه قتل ها و تامبن امنیت زنان شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از خلاهای قانونی در حوزه زن و خانواده ترک منزل از ناحیه زوج است، خاطر نشان کرد: قانون گذار باید یک نگاه جدی به این موضوع داشته باشد به ویژه در خصوص زنان سرپرست خانواری که درامد مالی هم ندارند و با ترک منزل توسط زوج با مشکلات اساسی روبرو هستند.

صابونچی اظهار کرد: اجبار زنان به داشتن برخی پوشش های نامتعارف و رفتارهای خاص مغایر با قانون و شرع برای برخی استخدام ها یکی از مواردی است که باید رفع خلا شود.

رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی یاد آور شد: تحقیر زنان در فضای خانه و خشونت روانی و زبانی علیه زنان باید با یک راهکار معقول در جامعه کاهش و ازبین برود.

وی با اشاره به اینکه در مواردی که ادامه زندگی برای زن غیر امن است باید در طلاق طرف زن را گرفت، ادامه داد: توجه به مسائل جنسی یکی از معضلات جدی و پنهان در خانواده و روابط زناشویی است که کوتاهی در این روابط و عدم توجه به مشکلات زنان در این خصوص موجب بروز مشکلات جدی می شود.

انتهای پیام