کمبود امکانات در زمینه آموزش مجازی؛ ترک تحصیل و مردودی هفت هزار دانش آموز طی سال گذشته در یزد

خبرگزاری هرانا – مدیرکل آموزش و پرورش یزد از ترک تحصیل و مردودی مجموعا هفت هزار دانش آموز این استان طی سال گذشته به دلیل کمبود امکانات آموزشی در زمینه آموزش مجازی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، در پی مشکلات موجود در آموزش دانش آموزان بصورت مجازی، ۲ هزار دانش آموز در یزد ترک تحصیل کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به دلیل کمبود امکاناتی نظیر تلفن همراه هوشمند و اینترنت به عنوان بخشی از مشکلات آموزش مجازی، ۵ هزار دانش آموز نیز در سال گذشته مردود شدند.

محسن موحدی فرد با بیان اینکه یک سوم دانش آموزان استان در دوره ابتدایی به دلیل آموزش مجازی دچار اختلال یادگیری هستند اظهار داشت: برای جبران آن به ۵ سال زمان نیاز است و اگر خانواده ها در این زمینه دغدغه مند نباشند آسیب های بیشتری هم در پی خواهد داشت.

همزمان محمود نوری شادکام، پزشک متخصص کودکان و استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مدارس ابتدایی منتفی است، چراکه دانش آموزان زیر ۱۲ سال توجه چندانی به این مساله نداشته و نمی‌توان آنان را مجبور به رعایت کرد، گفت: بیش از ۴۵ درصد مبتلایان به اومیکرون را کودکان تشکیل می‌دهند و باز شدن مدارس زنگ خطر افزایش ابتلا را به صدا درمی آورد.