چرا کودکان کار «کولی» در جامعه پذیرفته نمی‌شوند؟

مدیرعامل مدرسه صبح رویش با اشاره به ریشه‌یابی طرد اجتماعی کودکان کار در قالب جامعه غربت(کولی) گفت: واقعیت این است که بچه‌های غربت به عنوان کودکان کار فاقد هرگونه مهارتی هستند.

به گزارش ایسنا، محمدحسن داودی در چهارمین کنگره آنلاین بین‌المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران به مناسبت روزهای ملی و جهانی مددکاری اجتماعی با موضوع طرد اجتماعی و تجربه زیسته کودکان کار غربت (کولی) در محله دروازه غار اظهار کرد: غربت‌ها سالها پیش از هندوستان و پاکستان به سمت ایران مهاجرت کرده‌اند و طرد اجتماعی در این مقاله مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: در این محله با موضوع بسیار عجیبی مواجه شدیم که بسیاری از افراد ساکن در این محله نگاه طرد اجتماعی به افراد غربت دارند و در راستای این تحقیق بدنبال ریشه‌های این طرد اجتماعی بوده‌ایم که محقق شده است.

داوودی ادامه داد: واقعیت این است که بچه‌های غربت به عنوان کودکان کار فاقد هرگونه مهارتی هستند و این طرد اقتصاد باعث عدم وجود منابع مالی برای آنها است و طرد اجتماعی و شکل گیری کلونی‌های درونی برای این افراد، یکی دیگر از مشکلات این افراد و شکل گیری انزوا از جامعه برای آنهاست و طرد از سلسله مراتب قدرت و شغل یابی و طرد از خدمات اساسی نیز در خصوص این افراد صادق است.

این فعال اجتماعی همچنین بیان کرد: تفاوت‌های فرهنگی جمعیت افراد غربت در درون جامعه ایرانی بسیار قابل لمس است و با توجه به این تحقیق پیشنهاد این است که والدین این کودکان اشتغال به کار داشته باشند و از کودکان در کار استفاده نکنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فرصت‌های تحصیل و شغل برای آنها فراهم شود و البته پیوست اجتماعی و حضور آنها در نهادهای شهری و بازآفرینی شهری در خصوص آنها و همچنین آموزش ارتباط افراد جامعه با آنها نیز یکی دیگر از پیشنهادهای مرتبط با آنها است.

انتهای پیام