مدیرکل بهزیستی اردبیل خبر داد؛ شناسایی ۳۰۰ کودک کار در اردبیل

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از شناسایی ۳۰۰ کودک کار در استان اردبیل خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد ستاری بعد از ظهر جمعه در بازدید از مراکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان در اردبیل اظهار کرد: ۲ مرکز شبانه‌روزی و روزانه از طریق مؤسسه خیریه چهارده معصوم (ع) به کودکان کار و خانواده‌های آنها خدمات ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰ نفر از کودکان خیابانی و کار در استان اردبیل شناسایی شده‌اند که با شناسنامه‌دار کردن و احصای نیازهای آنها، خدمات حمایتی از سوی بهزیستی به این کودکان و خانواده‌های آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: این خدمات شامل آموزش کودکان از نظر تحصیلی و حرفه‌آموزی، توانمندسازی در کنار اشتغال والدین آنها است که با همکاری ۱۲ دستگاه اجرایی که ساماندهی این کودکان را در قالب کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی برعهده گرفته‌اند، انجام می‌شود.

ستاری افزود: اغلب مشکلاتی که این کودکان و خانواده‌های آنها با آن درگیر هستند، ناشی از مسائل اقتصادی، پایین بودن سطح آگاهی و فقر فرهنگی است که برخی از آسیب‌های احتمالی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر کودکان کار، خیابانی و یا خانواده آنها تحمیل می‌کند.

وی از شهروندان خواست چنان چه تمایل به حمایت از کودکان کار و خیابانی دارند، از طریق مؤسسه خیریه چهارده معصوم (ع) اردبیل در این زمینه اقدام و از کمک مستقیم در خیابان و معابر خودداری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطر نشان کرد: نزدیک به ۵۸ هزار نفر در حال حاضر از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند.