مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبر داد؛ رسیدگی به۳۶۰پرونده کودک کار کرمانشاهی درمراکز آموزشی وحمایتی کودک

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از رسیدگی به۳۶۰پرونده کودک کار کرمانشاهی درمراکز آموزشی وحمایتی کودک خبر داد.
فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یک مرکز شبانه روزی کودکان کار خیابانی و ۲ مرکز روزانه غیر دولتی در استان فعال است.

وی افزود: کودکان کار خیابانی با دستور قضائی به این مراکز ارجاع داده شده و دوره نگهداری کودکان در مراکز شبانه روزی ۲۱ روزه بوده و تا سه دوره قابل تمدید است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مراکز شبانه روزی علاوه بر نگهداری از کودکان خدمات آموزشی، روانشناسی و مددکاری و در مراکز روزانه تمامی خدمات به غیر از نگهداری از آن‌ها ارائه می‌شود.

وی در ادامه گفت: تمامی خدماتی که به کودکان ارائه شده در راستای توانمند سازی خانواده‌ها به پدر و مادر این کودکان ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۳۶۰ کودک کار و خیابان در مراکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده و مرکز کودکان خبایانی پرونده دارند.

محمدی بیان کرد: کودکانی که بدپرست بوده و در حال انجام کارهای مختلف هستند با دستور قضائی به این مراکز ارجاع داده شده و تا حل شدن مشکل خانوادگی آن‌ها در این مراکز نگهداری می‌شوند و در صورت طولانی شدن مشکلی که دارند، به هفت مرکز شبه خانواده اعزام می‌شوند.

وی گفت: جمع‌آوری کودکان کار خیابانی بر عهده شهرداری بوده ولی همشهریان در صورت مشاهده می‌توانند تلفن ۱۲۳ را گرفته و تیم اروژانس اجتماعی در این رابطه مداخله می‌کند.