طی سال گذشته؛ شناسایی بیش از ۲۶۰۰ کودک کار در تهران

خبرگزاری هرانا – سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از شناسایی ۲۶۳۰ کودک کار در سطح این استان طی سال گذشته خبر داد. به گفته وی بیش از ۸۰ درصد این کودکان از اتباع خارجی هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از شناسایی ۲۶۳۰ کودک کار در سطح این استان طی سال گذشته خبر داد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: “در سال ۱۴۰۰، ۲۶۳۰ کودک کار و خیابان در سطح استان تهران شناسایی و جذب شده اند که از این تعداد ۴۵۷ کودک در مراکز نگهداری سازمان اسکان داده شدند و ۲۱۷۳ کودک نیز در مراکز روزانه از خدمات حمایتی، آموزشی و بازتوانی به منظور حذف کار کودک، برخوردار شده اند”.

فاطمه ارزانیان افزود: “از مجموع کودکان کار شناسایی و جذب شده ۲۸ درصد دختر و ۷۲ درصد پسر هستند”.

به گفته سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، از این تعداد کودک شناسایی و جذب شده، بیش از ۸۰ درصد اتباع خارجی و کمتر از ۲۰ درصد آن‌ها ایرانی هستند و در اغلب موارد کودکان اتباع مدارک هویتی ندارند.

پیشتر نیز مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تحت پوشش قرار گرفتن ۲ هزار و ۵۰۰ کودک کار توسط مدارس شهرداری تهران خبر داده بود.