روند افزایشی بیماری کرونا بین کودکان مازندرانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه موارد ابتلا به کرونا در حال افزایش است، گفت: طی ۶ روز گذشته، روند افزایشی بیماری کرونا را در بین کودکان ۵ تا ۱۲ سال در استان داشتیم که ادامه این روند نگران کننده است.

روند افزایشی بیماری کرونا بین کودکان مازندرانی
به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عباس علیپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌‌‌وگویی با اشاره به اینکه موارد ابتلا به کرونا درحال افزایش است، اظهار کرد: طی ۶ روز گذشته، روند افزایشی بیماری کرونا را در بین کودکان ۵ تا ۱۲ سال در استان داشتیم که ادامه این روند نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش واکسیناسیون در کودکان ۵ تا ۱۲ مطلوب نبوده و حدود ۳۰ درصد است، گفت: در این زمینه هم مدارس و هم والدین باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه طی روزهای اخیر حدود ۱۷ درصد افراد بستری شده کودک هستند، تصریح کرد: در نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۸ سال باتوجه به پوشش خوب واکسیناسیون کمتر درگیری با بیماری مشاهده شده اما موارد ابتلا در کودکان زیر ۱۲ سال درحال افزایش است.

علیپور با بیان اینکه بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری کرونا، واکسیناسیون است، یادآور شد: همچنین باید تهویه و فضای مناسب در مدارس و کلاس‌های درس تهیه و آماده شود؛ زیرا باز بودن مدارس ضروری شده است.

وی از راه‌اندازی سامانه‌ای در ادارات برای شناسایی پرسنل واکسن نزده خبرداد و افزود: پوشش واکسیناسیون در دستگاه‌های اجرایی باید افزایش یابد و هماهنگی لازم برای افزایش پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان و دانشجویان صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه شهر رامسر در بیشتر مواقع قرمز است، خاطرنشان کرد: رامسر به‌دلیل گردشگر پذیر بودن و بیمار پذیری بالا در وضعیت قرمز قرار دارد که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این شهر و همچنین شهر‌های دیگر لازم و ضروری است.

علیپور در پایان گفت: تاکنون ۹۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز اول ، ۸۴ درصد دز دوم و ۵۹ درصد دز سوم و ۲۹ درصد افراد پنج تا ۱۲ سال در استان مازندران واکسن کرونا را تزریق کردند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح/م