در جمع خبرنگاران مطرح شد؛ ضرورت واکسیناسیون کودکان لرستانی علیه بیماری سرخک

خرم‌آباد- رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: با توجه به احتمال بروز بیماری سرخک واکسیناسیون کودکان در شرایط کنونی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید مخیری امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت و اهمیت کنترل بیماری سرخک اظهار داشت: با توجه به احتمال بروز بیماری سرخک واکسیناسیون کودکان در شرایط کنونی یک ضرورت است.

وی گفت: در صورتی که کودکی به هر دلیلی تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده است بایستی در اولین فرصت ممکن به همراه والدین خود برای دریافت واکسن به مراکز ارائه خدمات بهداشتی اعم از پایگاه‌های جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: تمام افراد دارای راش های مخملی توأم با تب حداکثر ۷۲ ساعت پس از بروز علائم به مراکز بهداشتی درمانی گزارش شوند تا اقدامات لازم برای فرد بیمار و اطرافیان انجام شود.

مخیری بیان داشت: خطر سرخک ایجاد بیماری شدید برای کودکان است، لذا از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود در صورت بروز علائم فوق در خود یا افراد خانواده در اسرع وقت موضوع را به نزدیک ترین مرکز ارائه خدمات بهداشتی گزارش دهند.