ستایش و خواهر خردسالش،به بهزیستی منتقل شدند

فرستنده: محمد رضا برزگر( Mohammad reza Barzegar ) 

 “این کودک آسیب جدی دیده” 

 ستایش دختر خردسالی که در شوشتر قربانی کودک آزاری شده است به همراه خواهرش با حکم دادستانی این شهر به بهزیستی منتقل شدند.

نرگس بهداروند، رئیس اداره بهزیستی شوشتر، روز یک شنبه با تائید این خبر به سایت پیک شوشتر گفت: “در پی انتشار اخبار و تصاویری از کودک آزاری ستایش-ع، دادستان این شهر با ورود به پرونده دستور بازداشت پدر کودک آزار و تحویل ستایش به بهزیستی را صادر کرد و هم اکنون ستایش با حکم دادستانی تحویل بهزیستی می باشد تا خطر کودک آزاری وی را تهدید نکند.”

ستایش چندی پیش از سوی شهروندان شوشتری در پارک مطهری این شهر مورد شناسایی قرار گرفت و آنها متوجه شدند این کودک مدت زیادی است که هر روز صبح زود به پارک می‌آید و تا آخر شب در آنجا می‌ماند. شهروندان در صبحت با ستایش پی بردند که این دختر خردسال “توسط پدر و مادرش از خانه رانده شده ‌است و کسی نیست که از این بچه نگهداری کند.”

ستایش به این شهروندان گفته بود: “پدر و مادرم از من می‌خواهند هر روز صبح از خانه بیرون بروم و آخر شب به خانه برگردم آنها نمی‌گذارند در خانه بمانم، معتاد هستند و مواد مصرف می‌کنند، من نمی‌دانم در خانه چه می‌گذرد.”

شهروندان پس از مشاهده آثار جراحت‌های شدید روی دست‌های دختر خردسال خبر این کودک آزاری را در اختیار سایت پیک شوشتر گذاشتتند و این سایت نیز ضمن انتشار گفت و گویی با ستاش از قول وی نوشت: “پدرم من و خواهر کوچک‌ترم را کتک می‌زند. او مرا با شیلنگ می‌زند و مجبورم هر روز از صبح تا شب به پارک بیایم.”

ستایش که نزدیک به هشت‌سال دارد به گفته خودش “بارها با چای داغ سوزانده شده ‌است و آثار سوختگی‌های شدید روی بدن او مشخص است.”

این دختر خردسال در حالی روزها را در پارک به شب می‌رساند که هیچ آذوقه‌ای نداشت و چند شهروند شوشتری پس از آشنایی با وی به‌صورت داوطلبانه هرروز برای او خوراکی می‌برند. این شهروندان داوطلب به نوبت هر روز صبح بعد از اینکه ستایش از خانه خارج می‌شود او را تا پارک همراهی می‌کردند و تا زمانی که او در پارک بود کنارش می‌نشستند تا از او مراقبت کنند و سرانجام همین شهروندان بودند که “با توجه به وضعیت حاد این کودک موضوع را به بهزیستی و دادستانی شوشتر گزارش دادند.”

به نوشته سایت پیک شوشتر وقتی ماموران اورژانس اجتماعی برای بررسی وضعیت ستایش مقابل خانه ستایش رفتند، پدر و مادر این دختر خردسال حاضر نشدند در خانه را باز کنند و از آنجایی که حکمی برای ورود به منزل نیز وجود نداشت ماموران اورژانس به ناچار از اهالی محل تحقیق کردند. همسایه‌های خانواده ستایش تایید کردند پدر و مادر این کودک معتاد هستند و حتی گفتند که “چندوقت قبل ستایش برای مدتی ناپدید شد. همچنین معلوم شد این زوج دو فرزند دارند که اجازه نمی‌دهند هیچ‌کدام از آنها به مدرسه بروند.”

سرانجام روز یک شنبه با دستور دادستان شوشتر “ستایش” و خواهر خردسالش تا تکمیل تحقیقات درباره کودک آزاری به بهزیستی منتقل شدند.

نرگس بهداروند، رئیس اداره بهزیستی  شوشتر، درباره آثار جراحت‌های شدید بر بدن ستایش است، به سایت پیک شوشتر گفته است: “این کودک آسیب جدی دیده” اما “اینکه چطور و توسط چه کسی این آسیب به او وارد شده هنوز معلوم نیست” و “تا زمانی که اطمینان حاصل نکنیم آنها در امنیت هستند بچه‌ها در بهزیستی خواهند ماند . استان وایر 03 شهریور