صندلی کودک عامل مهم کاهش جان باختن کودکان در تصادفات

صندلی کودک عامل مهم کاهش جان باختن کودکان در تصادفاترئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: با استفاده از صندلی کودک می‌توان جان باختن کودکان در حوادث رانندگی را تا ۵۱ درصد کاهش داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در کشور ما سوانح و حوادث رانندگی جز اولین علت‌های مرگ و میر در کودکان زیر پنج سال به شمار می‌آید.

وی صندلی کودک را عاملی مهم در کاهش جان باختن کودکان در تصادفات عنوان کرد و افزود: با استفاده از این صندلی می‌توان جان باختن کودکان در حوادث رانندگی را تا ۵۱ درصد کاهش داد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان، تصریح کرد: بر روی زانو نشاندن اطفال در حین سفر در تصادفاتی که دو اتومبیل از دو جهت مخالف با یک دیگر برخورد می‌کنند، بسیار خطرناک است.

وی گفت: در صورتی که سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد نمی‌توان کودک را کنترل کرد و کودک صددرصد با داشبورد و شیشه جلو برخورد می‌کند و به دنبال آن آسیب‌ها و پیامدهای ناشی از تصادف منجر به مرگ کودک و از دست دادن فرزند برای والدین خواهد بود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه برای کودکان زیر ۱۰ کیلوگرم باید از صندلی‌های مخصوص کودک استفاده کرد، اظهار کرد: جای مناسب برای کودکان بزرگ‌تر روی صندلی عقب است و استفاده از کمربند ایمنی برای آنها ضروری است چرا که صندلی عقب اتومبیل، ایمن‌ترین محل برای کودکان در هنگام رانندگی به شمار می‌آید.