فضای آموزشی ساوه جوابگوی جمعیت دانش آموزان این شهرستان نیست

فضای آموزشی ساوه جوابگوی جمعیت دانش آموزان این شهرستان نیست

ساوه – رئیس آموزش وپرورش ساوه با اشاره به روند رشد جمعیت در این شهرستان، گفت: افزایش آمار دانش آموزان در شهرستان ساوه موجب کمبود فضای آموزشی در این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم فراشیانی ظهر شنبه در پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان ساوه اظهار کرد: با وجود اینکه دو سال به دلیل شرایط کرونایی جشنواره خیرین مدرسه ساز در ساوه برگزار نشد اما وقفه‌ای در خدمات خیرخواهانه خیرین در ساخت مدرسه ایجاد نکرد و امروز شاهد کلنگ زنی و افتتاح بیش از ۵و احد آموزشی و هنرستان بودیم.

وی افزود: نمودار رشد جمعیت در شهرستان ساوه با شیب تندی در حال افزایش است، به تبع آن شاهد افزایش آمار دانش آموزان در این شهرستان خواهیم بود به گونه‌ای که در ۵ سال اخیر ۱۰ هزار دانش آموز به آمار دانش آموزان این شهرستان اضافه شده و برای این تعداد دانش آموز ۳۰۰ کلاس نیاز است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه تصریح کرد: شهرستان ساوه از لحاظ جمعیت دانش اموزی با ۵۸ هزار دانش آموز جایگاه دوم در استان مرکزی را دارد.

فراشیانی با اشاره به مشکلات فضای آموزشی در شهرستان ساوه گفت: هم اکنون ۱۰ واحد آموزشی در حال ساخت است که امیدواریم ۵ واحد آن تا اوایل مهرماه امسال به بهره برداری برسد و با راه اندازی این تعداد واحد آموزشی بخش اعظمی از مشکلات مناطقی که قرار است در آینده نزدیک از واحد آموزشی برخوردار شوند، مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: مبلغ کل آورده برای ساخت این ۵ مدرسه ۶۳ میلیارد ریال اعتبار است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ساوه افزود: شهرستان ساوه در توازن رشته‌ای در حوزه پسران و سوق دادن آنها به سمت مراکز فنی و حرفه‌ای رتبه اول کشوری و در حوزه پسران و دختران نیز در سطح استان مرکزی رتبه نخست را دارد به همین منظور با توجه به استقبال دانش آموزان، ساخت هنرستان در شهرستان ساوه و همچنین واحد آموزشی در امیرکبیر نیاز اصلی شهرستان ساوه است.

فراشیانی در پایان گفت: در مسکن ملی و همچنین بحث انبوه سازان باید ساخت مدارس برای ساکنین آن مجتمع لحاظ شود.