بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان کاشمری در مدارس تخریبی تحصیل می‌کنند

ایسنا/خراسان رضوی معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش کاشمر گفت: بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان کاشمری در مدارس تخریبی تحصیل می‌کنند.

علی زنده جانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هر چند مدارس فرسوده بسیاری در شهرستان داریم که باید تخریب و بازسازی شوند و بسیاری از آن‌ها در بافت‌های قدیمی شهر هستند، بیان کرد: بر اساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در مدارس تخریبی اجازه نداریم ساخت و ساز جدیدی انجام دهیم و باید تخریب شوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان کاشمر ۱۸۰ فضای آموزشی داریم که ۱۶۰ باب آن را مدارس تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۵۰ درصد آن حدود ۴۵ تا ۵۰ مدرسه فرسوده هستند و باید تخریب شوند.

معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش کاشمر مطرح کرد: در حال حاضر با کمبود فضای شدید فضای آموزشی مواجه هستیم به طوری که ظرفیت تمامی مدارس مقطع متوسطه در غرب شهر به طور کامل تکمیل شده و حتی امکان ثبت‌نام یک دانش‌آموز جدید هم وجود ندارد.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی موجب شده که ۲۷ مدرسه دو شیفته شوند که ۴ مدرسه در مقطع متوسط اول و باقی در مقطع ابتدایی هستند، اگر هم‌اکنون ۲۷ مدرسه احداث کنیم فقط دو شیفته‌ها حذف می‌شوند.

زنده جانی در ادامه با بیان اینکه اکنون ۲۱ پروژه آموزشی و سالن ورزشی در حال احداث هستند، تصریح کرد: پیشرفت این پروژه‌ها از ۱۰ تا ۹۰ درصد متفاوت بوده که در شهر و روستا با همکاری خیران در حال احداث است.

وی بیان کرد: مرکز نجوم کاشمر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، استخر با ظرفیت ۳۲ میلیون لیتر و چندین کلاس درس، مدرسه و پژوهش سرا از جمله پروژه‌های در دست انجام است.