بیلان یک هفته‌ای خامنه ای؛ اعدام یک کودک و۷مرد

روز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ اعدام یک کودک مجرم در یزد بار دیگر نگاه‌ها را متوجه خامنه‌ای و نظام کودک‌کش او کرد.

محراب صالحی که در ۱۶ سالگی به جرم قتل‌عمد دستگیر شده بود، بدست قاتلان حکومتی در ۲۰ سالگی اعدام شد.

محراب پیش از این دو بار برای اعدام پای چوبه‌دار برده شده بود و هر بار با زجرکش کردن دوباره به سلول بازگردانده شد.

به گفته نزدیکان این زندانی: «محراب متولد اسفند ماه ۱۳۸۱ و در دی ماه ۱۳۹۸ بازداشت شد. او در زمان دستگیری ۱۶ سال و ۱۰ماه داشت».

محراب در حالی به جرمی که در ۱۶ سالگی متهم به آن بود اعدام شد که کنوانسیون‌های جهانی اعدام و مجازات کودک را تحت هر عنوانی مردود می شمارد.

قباد نارویی در روز ۲۷ اردیبهشت در زندان مرکزی بیرجند حلق آویز شد. قباد فرزند امان‌الله از فرزندان مردم بلوچ و اهل روستای نصر‌آباد زابل بود.

اعدام؛ قسمت این است که ایستاده بمیرم

قباد نارویی سه سال پیش در بیرجند توسط نیروی انتظامی بازداشت و از آن زمان تا موقع اعدام، در همان زندان محبوس بوده است. به گفته منابع مطلع پدر قباد در اوایل بازداشت پسرش، پس از ملاقات با او سکته کرد و جان‌سپرد. قباد نارویی پیش از حلق آویز شدن روی پای خود نوشته بود: «‌قسمت اینست که ایستاده بمیرم!».

اما محراب تنها میهمان بزم خونخواری خامنه ای طی این هفته نبود.

-‌ محمد بامری روز ۲۴اردیبهشت در زندان ایرانشهر حلق آویز آویخته شد.

-‌ خلیل رضایی‌پور روز ۲۷ اردیبهشت در زندان مرکزی قم به دار آویخته شد. خلیل رضایی  ۳۰ ساله، از حدود چهار سال پیش به اتهام حمل «مواد‌مخدر» بازداشت و در زندان بود. او دو سال اول حبس خود را در زندان قزل‌حصار سپری کرده و سپس به زندان قم منتقل شده بود.

روز ۲۸ اردیبهشت میرغضب‌های خامنه ای روز پرکاری داشتند؛

 فرشاد نعمت زاده
مهدی شیرچیان
و اسحاقی

هر سه نفر در زندان مرکزی آمل حلق آویز شدند.

معلم بازنشسته قباد خدا کرمی در زندان مرکزی خرم آباد حلق آویز شد.

این معلم بازنشسته به اتهام قتل بازداشت شده بود. حلق آویز کردن او نیز روز ۲۸ اردیبهشت توسط منابع حقوق بشری اعلام شد.

روز چهارشنبه ۲۸اردیبهشت، دادگاه حکومتی در خراسان رضوی داریوش رحیمی ۳۲ساله را به اتهام قتل یک مزدور نیروی انتظامی به اعدام در ملأعام محکوم کرد. این چهارمین حکم اعدام در ملأعام از ابتدای سال جاری می‌باشد.

لازم به یادآوری است که هفته گذشته اپوزیسیون ایران در کارزار بزرگ افشای اطلاعات قضاییه خامنه ای، یک لیست شوکه‌کننده از ۵۳۷۰ زندانی محکوم به اعدام در زندان های ولایت فقیه را افشا کرد.

این بیلان یک هفته‌ای خامنه‌ای در زندان‌هاست. اما کشتاری که طی هفته گذشته در خیابان‌ها براه انداخت نیاز به تهیه بیلانی دیگر است.