تحویل ۱۲۷ کودک به بهزیستی قزوین از سال ۱۴۰۰ تاکنون

تحویل ۱۲۷ کودک به بهزیستی قزوین از سال ۱۴۰۰ تاکنون

ایسنا/قزوین سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۲۷ فرزند بی‌سرپرست شناسایی و از سوی دستگاه قضا به بهزیستی استان قزوین معرفی شده است که هم اکنون در این مراکز نگهداری می‌شوند.

علی دهباشی با اشاره به حمایت بهزیستی از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست، تصریح کرد: شیرخوارگاه حلیمه یکی از فعال‌ترین مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در قزوین است، این شیرخوارگاه از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با کمک خیران احداث شده و خدمات مختلفی را به فرزندان ارائه می‌دهد.

وی افزود: کودکان و نوجوانانی بی‌سرپرست و بدسرپرستی که دارای پدر یا مادر مؤثر نیستند به این مرکز منتقل می‌شوند، این افراد باتوجه‌به جنسیت و سن در مؤسسه‌های مختلف نگه‌داری می‌شوند، در شیرخوارگاه ضمن نگهداری از این کودکان و نوجوانان مسئله تربیت و تعلیم آن‌ها نیز پیگیری و خدمات تخصصی روان‌شناسی، مددکاری و توانمندسازی نیز ارائه می‌شود.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، سرپرست اداره کل بهزیستی استان اظهار کرد: شیرخوارگاه مهر مینودری نیز یکی دیگر از مراکزی است که نگهداری و مراقبت شبانه‌روزی از فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست در سنین نوزادی تا ۳ساله را برعهده دارد، از سال گذشته تاکنون ۱۲۷ فرزند بی‌سرپرست شناسایی و از سوی دستگاه قضا به بهزیستی قزوین معرفی شده است که هم اکنون در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بازپیوند ۸۱ فرزند در خانه‌های کودکان و نوجوانان از مراکز شبه خانواده، پذیرش ۱۰۰ فرزند جدید و انجام بیمه آتیه ۱۷۶ فرزند از دیگر اقدامات این حوزه بوده است؛ همچنین طی یک سال اخیر، ۷ فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست بهزیستی جهت ورود به زندگی مستقل ترخیص شدند و ۱۹ فرزندخواندگی امین موقت نیز ثبت شده است.

دهباشی بیان کرد: در حال حاضر ۲۷۸ کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست قزوینی در مراکز بهزیستی مستقر و تحت حمایت این ارگان هستند، از این میان  ۱۷ نفر از فرزندان بهزیستی شرایط لازم برای ترخیص و استقلال دارند که با ثبت‌نام این افراد در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در حال آماده‌سازی آن‌ها هستیم.