نجات دختر ۸ ساله ۳ ساعت بعد از گروگانگیری

دریافت از: علیرضا طاهرخانی سیادهی

Alireza Taherkhani siyadehi

دو مرد دختر 8 ساله صاحبخانه را مقابل چشمان مادرش دزديده‌اند

۲ مرد خشن که با ورود به خانه‌ای دختر ۸ساله صاحبخانه را ربوده و برای آزادی‌اش ۳۰۰ میلیون تومان باج می‌خواستند ۳ ساعت بعد توسط پلیس دستگیر شدند.

ساعت 8صبح ديروز به مأموران پليس آگاهي شهرستان گناوه خبر رسيد 2مرد به خانه‌اي وارد شده و دختر 8ساله صاحبخانه را مقابل چشمان مادرش دزديده‌اند. چند لحظه بعد از اين حادثه مادر دختر با پليس تماس گرفت و اين ماجرا را اينطور تعريف كرد: همراه دخترم در خانه بوديم كه زنگ خانه به صدا در آمد. وقتي در را باز كردم 2مرد ناشناس به زور وارد شدند.

آنها كه چاقو داشتند من و دخترم را تهديد كردند كه اگر سر و صدا كنيم ما را مي‌كشند. آنها در ادامه من را از دخترم جدا كردند و چند دقيقه بعد دخترم را سوار خودروي شوهرم كه در حياط بود كردند و با خودشان بردند. آخرين لحظه‌اي كه دخترم را ديدم وحشت كرده بود و دست و پايش مي‌لرزيد. هنوز دقايقي از شروع تحقيقات پليس نگذشته بود كه يكي از آدم‌ربايان با مادر دختر تماس گرفت و حرف هايش انگيزه او و همدستش را مشخص كرد.

او گفت جان دختر 8ساله‌اش در خطر است و براي آزادي‌اش 300ميليون تومان مي‌خواهد. حرف‌هاي مرد آدم‌ربا حساسيت اين پرونده را بيشتر كرد. چرا كه جان گروگان 8ساله در خطر بود و هر لحظه ممكن بود آدم‌ربايان بلايي بر سرش بياورند. به اين ترتيب در نخستين گام طرح مهار در گناوه و شهرهاي اطراف به اجرا در آمد. مأموران در قالب اين طرح ورودي و خروجي‌هاي شهر را تحت نظر گرفتند تا آدم ربايان نتوانند گروگان‌شان را به شهر ديگري منتقل كنند. از سوي ديگر شماره‌اي كه آدم ربايان از طريق آن تماس گرفته بودند نيز كنترل شد تا اينكه يك ساعت بعد يكي از آنان شناسايي و دستگير شد. هر چند اين مرد ماجراي گروگانگيري را به كلي منكر مي‌شد اما وقتي تحقيقات از او ادامه پيدا كرد مجبور شد دزديدن دختر 8ساله را برعهده بگيرد.

اظهارات او نشان مي‌داد گروگان‌شان در اختيار همدستش است و او مي‌خواهد دختر را از گناوه خارج كند. در اين مرحله مشخصات خودروي مسروقه در اختيار همه واحد‌هاي گشتي پليس در سطح استان بوشهر قرار گرفت و به آنها ماموريت داده شد درصورت مشاهده اين خودرو آن را متوقف و سرنشينانش را بازداشت كنند. درحالي‌كه حدود 3ساعت از شروع ماجراي گروگانگيري مي‌گذشت مأموران يكي از واحد‌هاي گشتي خودروي مورد نظر را در حوالي گناوه مشاهده و راننده‌اش را مجبور كردند آن را متوقف كند. به اين ترتيب مرد گروگانگير دستگير و گروگان 8ساله كه دست و پا و دهنش بسته بود بدون كوچك‌ترين آسيبي آزاد شد. سرهنگ باروني، رئيس پليس آگاهي استان بوشهر با تأييد اين خبر به همشهري گفت: بازجويي از 2متهم نشان مي‌دهد كه اختلافات قديمي و انتقامجويي دليل اصلي اين گروگانگيري است. همشهری 18 شهریور