محتوای درسی مرتبط با رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

محتوای درسی مرتبط با رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ۱۴ خرداد یادآور عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است که در روزگار دشوار این کشور ندای حق‌طلبی را علیه رژیم منحوس پهلوی و استکبار جهانی سر داد و همچنین ۱۵ خرداد یادآور آغاز قیام خونین مردم در سال ۱۳۴۲ و سرآغاز نهضتی بود که در سال‌های بعد به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

پرداختن به زندگینامه و معرفی الگوها و اسوه‌های اخلاقی، ملی، مذهبی در محتوای آموزشی بخشی از فرایند یاددهی و یادگیری است که در نظام تعلیم و تربیت کشورمان تلاش شده این مهم با پرداختن به ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار و سیره و منش ایشان به‌خوبی مدنظر قرار گیرد. از این رو به‌منظور آگاهی‌بخشی، معرفی الگوهای صدر اسلام، امامان علیه‌السلام و سیره زندگی این بزرگواران، شخصیت‌های شاخص دوران تمدن اسلامی و دوران معاصر؛ کتاب‌های درسی برای گروه‌های سنی مختلف مناسب‌سازی شده است.

در همین راستا در ۵ کتاب درسی و ۸ درس و محتوا شامل کتاب فارسی پایه هفتم با عنوان درس امام خمینی (ره)؛ کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان؛ کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم و کتاب تاریخ (۳) پایه دوازدهم با عنوان درس امام خمینی (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری؛ کتاب تاریخ (۳) ایران و جهان معاصر درس قیام ۱۵ خرداد؛ به این موضوعات پرداخته شده است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کتابخانه و مرکز اسناد سازمان، بخش نمایشگاه مجازی به آدرس http://lib.oerp.ir از محتواهای ارائه شده دیدن نمایند.