شهر مارگون به ۳ مدرسه نیاز دارد/ وجود ۶۳ مدرسه کلنگی و استیجاری در شهرستان مارگون

شهر مارگون به ۳ مدرسه نیاز دارد/ وجود ۶۳ مدرسه کلنگی و استیجاری در شهرستان مارگون

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون گفت: مرکز این شهرستان به سه مدرسه ابتدایی، متوسطه و کاردانش نیاز دارد.

دارا رامشگر روز پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ در نشست با خبرنگاران افزود: آموزش ۹۸ درصد مدارس این شهرستان با تدابیر اندیشیده شده و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام واکسیناسیون دانش آموزان در شرایط کرونایی به صورت حضوری بود اند.

وی اظهارکرد: با وجود شرایط کرونایی هیچ مدرسه ای در این شهرستان تعطیل نشد و معتقدیم یک روز وقفه در امر آموزش باید یک ماه جبران شود .

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون با اشاره به اینکه ۲۲ نیرو در حوزه ستادی آموزش و پرورش مارگون مشغول به خدمت هستند، خاطرنشان کرد: سه هزار و ۱۱۵ دانش آموز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و کاردانش در ۱۷۷ آموزشگاه شهرستان مارگون در حال تحصیل هستند.

رامشگر با بیان اینکه در این شهرستان به ازای هر ۱۰.۶ دانش آموز ابتدایی یک دبیر و نسبت به هر ۷ دانش آموز متوسطه یک دبیر وجود دارد، تصریح کرد: همچنین به ازای هر حدود ۹ دانش آموز یک کلاس درس داریم و به ازای هر مدرسه ۱۳.۳۲ دانش آموز در این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: همه مدارس شهرستان مارگون یک شیفت و در شیفت صبح فعالیت دارند و شیفت بعدازظهر را جهت بهتر شدن آموزش و تقویت بنیه علمی دانش آموزان با برنامه ریزی صورت‌گرفته، حذف کردیم.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون با بیان اینکه پایه تجربی و ریاضی در شهرستان حذف شده بود، عنوان کرد: از امسال پایه تجربی در این شهرستان شروع به فعالیت کرده است.

رامشگر تصریح کرد: همچنین پژوهش‌سرای این شهرستان پس از حدود ۵ سال فعال و راه اندازی شد، یک مدرسه متوسطه دوم دخترانه و یک مدرسه متوسطه اول شهرک مارگون را نیز راه اندازی کردیم و خوابگاه شبانه روزی پسرانه شهرستان نیز امسال احیا خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در شهرستان اظهار کرد: امسال ۱۲ دانش آموز بازمانده از تحصیل شامل چهار دختر و ۸ پسر در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در این شهرستان شناسایی و به تحصیل بازگردانده شدند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون از اخذ مجوز ۳۰ مرکز پیش دبستانی در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: این تعداد مرکز پیش دبستانی از مهرماه امسال شروع به کار می کنند.

رامشگر عنوان کرد: مجوز ۸ هکتار زمین برای ساخت اردوگاه و فرهنگی فرهنگیان شهرستان گرفته شده که این اردوگاه نیاز به ۳۰میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد تومان جهت تعمیر و نوسازی مدارس شهرستان هزینه کرده ایم، ادامه داد: ۱۵ با مدرسه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در این شهرستان در حال ساخت و یا ساخته شده است، کار ایجاد و ساخت سه زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی از هفته آینده شروع می شود که زمین‌های چمن مصنوعی مهر ماه امسال به بهره برداری می‌رسند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون با بیان اینکه شهر مارگون مرکز این شهرستان با چند رود جدی فضای آموزشی مواجه است، گفت: شهر مارگون به سه مدرسه ابتدایی، کاردانش و متوسطه نیاز دارد و هم اکنون یک مدرسه دخترانه این شهر با ۱۸۰ نفر دانش آموز فاقد مدرسه هستند.

رامشگر با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰ مدرسه کانکسی در این شهرستان وجود دارد که با ساخت ۱۰ مدرسه، این تعداد در حال تبدیل به مدرسه دائم هستند و به ۵۰ مدرسه کانکسی می رسند، افزود: شهرستان مارگون ۳۳ مدرسه استیجاری و ۳۰ مدرسه کلنگی دارد تعیین تعداد مدرسه کلنگی عمری بالای ۳۰ سال دارند و باید تخریب و بازسازی شوند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان مارگون خودروی از رده خارج دارد و هم اکنون تنها با یک خودروی پژو ۴۰۵ دارد که بیشتر امورات آموزش و پرورش این شهرستان از جمله بازدید ها، ماموریت ها و کارهای اداره با خودرو شخصی انجام می شود.

به گزارش ایسنا، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: بیشتر مدارس این شهرستان نیمکت و صندلی معلم ندارند که نیاز به کمک در این خصوص از سوی مسئولان استانی هستیم و انتظار داریم در توزیع تجهیزات مدارس عدالت رعایت شود.