مدارس کپری و کانکسی با تعداد دانش آموزان زیاد برچیده می‌شود

مدارس کپری و کانکسی با تعداد دانش آموزان زیاد برچیده می‌شود

ایسنا/هرمزگان وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام مدارس کپری و کانکسی که تعداد دانش آموزان در آن زیاد است جمع آوری می‌شود.

یوسف نوری در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان، افزود: هدف از بازدید  از مدارس مناطق سخت گذر شرق استان در شهرستان جاسک رفع موانع آموزشی و تربیتی این مناطق کوهستانی است، اظهار کرد: به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن بخشی از مناطق شهرستان جاسک و پایبندی‌های فرهنگی مردم خونگرم این منطقه، پوشش تحصیلی یکپارچه‌ای در روستاهای جانوری، نوگین و گیشدان وجود ندارد.

وی افزود: برای رفع این موانع، با تأکید رئیس جمهور محترم، بازدید از این منطقه در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت تا با اقدام به هنگام؛ افزایش نرخ پوشش تحصیلی، تأمین فضای آموزشی مناسب، افزایش امکانات زیرساختی و تجهیزات صورت گیرد و به بهبود کیفیت نظام تعلیم و تربیت در این مناطق منجر شود.

وزیر آموزش و پرورش، نرخ گذر از دوره تحصیلی دانش آموزان پایه ابتدایی با تعداد ۲۲۵ نفر را به متوسطه اول ۱۹ نفر دانست و عنوان کرد: به دلیل پراکندگی روستاها، بازماندگی از تحصیل برای دانش آموزان مناطق مرزی این منطقه اتفاق افتاده است و امیدواریم با ساخت و راه اندازی مدارس متوسطه دوم، ترغیب دانش آموزان و خانواده‌ها و اخذ تدابیر لازم، بتوانیم گام مؤثری در مسیر رفع موانع آموزشی و تربیتی این منطقه محروم برداریم.

وی ادامه داد: برای این مسأله راهکارهایی از جمله ایجاد مدارس شبانه روزی و ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش لیردف به اداره آموزش و پرورش برای این منطقه است که در بحث کیفیت بخشی و تجهیزات آموزشی و ورزشی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

نوری با بیان اینکه دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز می‌توانند با استفاده از شبکه شاد و مدرسه ملی ادامه تحصیل دهند، تصریح کرد: امسال از نظر اختصاص تجهیزات و ساخت و ساز سال خوبی برای آموزش و پرورش خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به همین منظور دو مجتمع بزرگ آموزشی در شهرک پیامبر اعظم بندرعباس ساخته خواهد شد، اضافه کرد: تمام مدارس کپری و کانکسی که تعداد دانش آموزان در آن زیاد است جمع آوری می‌شود.