تیراندازی مأموران انتظامی مرگ جوان کرمانشاهی را درپی داشت

فرستنده  : محمد رضا برزگر

( Mohammadreza Barzegar )

 به “ظن حمل کالای قاچاق”

 نیروهای انتظامی این جوان را هدف تیراندازی قرار داده‌اند.

 شامگاه دوشنبه هفدهم شهریورماه یک جوان کُرد اهل روستای دولت‌آباد کرمانشاه براثر شلیک مستقیم نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران جان خود را از دست داد.

هویت این جوان کُرد آرش خدامرادی می‌باشد که در خودروی خود در نزدیکی روستای “زالواب” از توابع شهرستان روانسر هدف تیراندازی نیروهای انتظامی قرار گرفته است.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای انتظامی به “ظن حمل کالای قاچاق” این جوان کُرد را هدف تیراندازی قرار داده‌اند.

براساس آمار ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از ابتدای سال جاری تاکنون ٥ شهروند کُرد اهل کرمانشاه در جاده‌های این استان براثر شلیک نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران جان خود را از دست داده‌اند و ٤ نفر دیگر زخمی و یک شهروند به دلیل تعقیب و گریز نیروهای انتظامی براثر واژگونی ماشین جان خود را از دست داده است.

کشتار گسترده شهروندان مدنی کُرد در مناطق کُردنشین ایران از سوی نیروهای انتظامی حکومت اسلامی ایران طی چند سال اخیر، اعتراض نمایندگان مجلس در پاوه و اورامانات و شهرهای سقز و بانه و مریوان را نیز درپی داشته بود.

پیشتر صالح نیکبخت در گفتگویی با آژانس کُردپا گفته بود: نیروهای انتظامی در صورت عدم دقت در تیراندازی کمر به پایین، با بهانه قرار دادن مسافت و دوری از حادثه، از مسئولیت مستقیم مرگ و مصدومیت شهروندان مدنی کُردستان شانه خالی می‌کنند و با این توجیه، از تعقیب قضایی مصونیت می‌یابند.  آژانس خبررسانی کُردپا 18 شهریور