سنندج: هر ٤٠ دانش‌آموز یک کلاس، تبریز: هر دانش‌آموز یک مدرسه‌

مدیر آموزش و پرورش منطقه  ” نایسر” سنندج:

کمبود فضای آموزشی این ناحیه برای سال جدید تحصیلی 

” بحرانی ”  است.

در آستانه سال تحصیلی جدید، مدیر آموزش و پرورش منطقه نایسر سنندج با انتقاد از وضعیت مدارس اعلام کرد: برای ٥٤٠٠دانش آموز منطقه نایسر تنها ٩ مدرسه وجود دارد.

ابراهیم سلیمانی افزود: هم اکنون این تعداد دانش‌آموز در ٢ شیفت که هر شیفت ٥٠٠ تا ٥٢٠ دانش‌آموز را شامل می‌شود در شرایطی بسیار نامناسب به تحصیل می‌پردازند.

مدیر ناحیه یک آموزش و پرورش سنندج تعداد دانش‌آموزان کلاس‌های ١٢ متری مدارس نایسر را ٤٠ نفر اعلام کرد و گفت: شرایط بهداشتی و روحی روانی لازم برای تحصیل در این کلاس‌ها فراهم نیست.

سلیمانی،” نبود دبیرستان در مناطق نایسر، دوشان و قار” را یکی دیگر از معضلات کمبود فضای آموزشی در این مناطق عنوان کرد.

براساس آمار آموزش و پرورش استان کُردستان، طی سالتحصیلی جدید ٢٦٠ هزار دانش‌آموز در مدارس این استان مشغول به تحصیل می‌شوند.

پیشتر سید احسن علوی، نماینده‌ی مجلس از شهرهای سنندج، دیواندره و کامیاران به هنگام سفر وزیر آموزش و پرورش به استان کُردستان گفته بود: آموزش و پرورش در کُردستان، باری به هر جهتی است.

 طبق آمار عضو کمیسیون تلفیق مجلس، یک هزار و ١٩٢ مدرسه تخریبی(٤٠%) در در ١٠ شهرستان استان کُردستان وجود دارد.

کمبود فضای آموزشی در استان کُردستان در حالی است که در استان آذربایجان‌شرقی، ٨٦ مدرسه وجود دارد که تنها در ١٠ مدرسه درس تدریس می‌گردد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرده است: در این استان، ٢٣ مدرسه با یک دانش‌آموز، ٢١ مدرسه با دو دانش‌آموز، ١٧ مدرسه با سه دانش‌آموزش و ٢٥ مدرسه نیز با چهار دانش‌آموز در سالتحصیلی جدید بازگشایی می‌شوند. آژانس کردپا 22 شهریور