پنج کشته و زخمی بر اثر تیراندازی پلیس به شهروندان

دریافت از : محمد رضا برزگر

 ( Mohammadreza Barzegar )

 پلیس ایران بدون اخطار قبلی به سوی دو خودرو آتش گشود

و منجر به کشته شدن سه مرد و زخمی شدن یک زن و یک کودک شد.

حادثه اول صبح روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه اتفاق افتاد و طی آن یک مرد بنام عبدالله مرادزهی بر اثر اصابت گلوله به گردن، سینه و شکم در دم جان سپرد.

در این حادثه همسر و یکی از دو فرزند این مرد که از زاهدان بسوی خاش در حرکت بودند بشدت مجروح شدند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «عبدالله مرادزهی در خاش مغازه بقالی داشت و برای خرید به زاهدان رفته بود. هنگام بازگشت از زاهدان در بین راه یک مامور نیروی انتظامی از پلیس مرصاد از روبرو به وی شلیک می‌کند. ماموران هیچ‌گونه ایستی به ماشین ندادند و گلوله‌ها از روبرو به سوی سرنشینان خودرو شلیک شده.»

وی در ادامه گفت: «همسر عبدالله مرادزهی و یکی از دو کودک وی نیز بشدت مجروح شده و همسر وی که وضعیت وخیم و بحرانی‌ای دارد از بیمارستان خاش به بیمارستان زاهدان منتقل شده است.»

این منبع در ادامه گفت: «ماموری که باعث قتل شده ستوان دوم محسن بندوهی نام داشت، وی ناراحتی روحی و روانی داشته و طبق نظر پزشکی قانونی نباید اسلحه حمل می‌کرد.»

حادثه دوم ظهر پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ماه در پاسگاه دهبندان (از توابع بخش نوک‌آباد شهرستان خاش) اتفاق افتاد و طی آن ماموران پلیس مرصاد بسوی یک خودروی پژو ۴۰۵ شلیک کرده که این شلیک منجر به سقوط خودروی پژو از پل و سوختن سرنشینان در آتش شد.

منبع مطلع فوق در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: «در این مورد هم دو جوان سوار بر خودرو بودند و ماموران مرصاد بدون ایست قبلی، به دلایل نامشخصی شروع به شلیک بسوی خودرو می‌کنند.»

وی در پایان گفت: «جسد این دو جوان کاملا سوخته بود.» هرانا 21 شهریور