کودکان ناهنجار مورد حمایت قرار می‌گیرند

کودکان ناهنجار مورد حمایت قرار می‌گیرند

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با راه‌اندازی دفتر نمایندگی مؤسسه خیریه «محکم» کودکان ناهنجار مادرزادی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

علی محمدیان ۱۴ مرداد در آیین افتتاح دفتر نمایندگی مؤسسه خیریه «محکم» در اردبیل اظهار کرد: تعدادی از کودکان مادرزادی با ناهنجاری‌های قلبی، عروقی، ریوی و حتی سایر نارسایی‌های جسمی روبه‌رو می‌شوند که مؤسسه محکم با همکاری خیرین تلاش می‌کند به این کودکان کمک کند.

وی تصریح کرد: از سال 84 فعالیت این مؤسسه خیریه را در سطح کشور شاهد بودیم که با هماهنگی‌های انجام شده، قرار شد دفتر نمایندگی آن در اردبیل نیز فعالیت خود را آغاز کند تا با شناسایی کودکان دارای نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های جسمی، حرکتی بتوانیم این کودکان را تحت پوشش درمانی ببریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خانواده‌هایی که توان و وسع مالی برای درمان بیماری فرزندانشان را در دوران خردسالی ندارند از ظرفیت این مجموعه استفاده می‌کنند تا در کنار تأمین دارو، جراحی رایگان نیز برای آنها انجام شود.

محمدیان افزود: با همکاری و پشتیبانی مجمع خیرین سلامت در استان اردبیل نیز چنین کودکان ناهنجار شناسایی شده و تحت پوشش این مؤسسه، خدمات درمانی رایگان می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: 52 نوع بیماری مادرزادی در کودکان قابل پیشگیری و درمان است که این مؤسسه حمایت‌های مالی، لجستیکی و سایر پشتیبانی‌ها را انجام می‌دهد تا ما شرایط مطلوبی را در حل مشکلات این خانواده‌ها و فرزندانشان شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: حتی در مناطق روستایی با همکاری خانه‌های بهداشت شناسایی کودکان دارای ناهنجاری آغاز شده و اگر هموطنان اطلاعاتی در این زمینه دارند، می‌توانند با شماره تلفن 33551211 تماس حاصل کرده و اطلاعات را در اختیار مجمع خیرین سلامت قرار دهند.