به دلیل سر دادن شعارهای اعتراضی؛ ضرب و شتم و اخراج یک دانش آموز در کرج

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۸ آبان، شماری از دانش آموزان در دبیرستان سمیعی فردیس کرج اقدام به سر دادن شعارهای اعتراضی میکنند. در پی این اقدام یکی از دانش آموزان توسط مدیر مدرسه مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس اخراج می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱، یکی از دانش دبیرستان سمیعی فردیس کرج، به دلیل سر دادن شعارهای اعتراضی، از مدرسه اخراج شد.

به گفته یک منبع مطلع: “یکشنبه تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان سمیعی فردیس کرج، شعار های اعتراضی سردادند. سپس رزیتا شیرنسب، مدیر آموزشگاه یکی از دانش آموزان به نام حنانه صفری را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و اخراج میکند. مدرسه در نزدیکی کلانتری قرار دارد و پس از این اتفاقات، هر روز یک سرباز بالای پشت بام مدرسه می ایستد”.

این منبع مطلع افزود: “از روزی که دانش آموز اخراج شده است، اکثر معلم های مدرسه تحصن کردند و ۷ نفر از اولیا از رفتن فرزندانشان به مدرسه ممانعت میکنند”.

در رابطه با اعتراضات سراسری شهریور-مهر ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به جرم بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت معترض به خیابانها آمدند. هرانا با انتشار گزارشی ۲۱۵ صفحه ای به بررسی آماری، تحلیل و جمع بندی از بیست روز نخست اعتراضات (۲۶ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۴۰۱) اختصاص داد. در گزارش مذکور علاوه بر تحلیل جغرافیایی و ارائه نقشه و نمودار، هویت ۲۰۰ جان باخته احتمالی از جمله ۱۸ کودک و نوجوان، برآورد از ۵۵۰۰ بازداشت شده به همراه هویت ۵۶۳ تن از شهروندان بازداشت شده، ۱۲۳ دانشجو و ۳۶ روزنامه نگار یا فعال عرصه خبر ارائه شده است. همچنین در کنار بخش های متعدد دیگر، مجموعه کاملی از ۶۹۸ گزارش ویدیویی راستی آزمایی شده به تفکیک زمان و موضوع در این گزارش لحاظ شده است. این گزارش اعتراضات در ۳۴۲ نقطه کشور در تمام استانهای کشور از جمله ۱۰۵ شهر و ۶۸ دانشگاه را بررسی کرده است.