وزارت ورزش از تعرض جنسی به کودکان فوتبالیست در مشهد خبر داشت و کاری نکرد

04.11.1401 ایران اینترنشنال

باوجود تلاش وزارت ورزش و هیات فوتبال خراسان رضوی برای کتمان و کوچک شمردن جنایت درحق ۱۵فوتبالیست نونهال در یک مدرسه فوتبال معروف و بدون‌مجوز در مشهد، اما تصویری از شکایت‌نامه والدین این کودکان منتشرشده که حکایت از باخبر بودن وزارت ورزش از تعرض جنسی به کودکان، بیش از ۲۰روز پیش است

حمید سجادی، وزیر ورزش دیروز در واکنش به این جنایت گفت: «در این خصوص، هنوز موضوعی در ابعاد وسیع‌تری ثابت نشده است. در این راستا پیگیری‌های خود را ادامه خواهیم داد تا اصل این ماجرا مشخص شود. شکایتی در این قضیه مطرح نبوده، بلکه تنها دو تا سه شکواییه به دست حراست وزارت ورزش رسیده است. بنا داریم تا پس از جمع بندی لازم، نتیجه گیری و تصمیم نهایی را انجام دهیم.»

از سوی دیگر رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی در تازه‌ترین واکنش به خبر تعرض به ۱۵ فوتبالیست نونهال در یک مدرسه فوتبال، گفته است: «خانواده ها به اداره کل ورزش و جوانان شکایت کرده بودند. از طرفین خواستیم تا به هیات فوتبال بیایند و پرونده در کمیته اخلاق تشکیل شود.»

درحالی که محسن حیدری رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی که در ابتدا چنین خبری را تکذیب کرده بود،‌ از تلاش برای کدخدامنشی میان طرفین خبر داد: «خانواده ها به اداره کل ورزش و جوانان شکایت کرده بودند. از طرفین خواستیم تا به هیات فوتبال بیایند و پرونده در کمیته اخلاق تشکیل شود.»

مدیر این مدرسه فوتبال گفته است: «تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم هیچ شکایتی به دست ما نرسیده و چنین موضوعی طراحی افرادی در کشور آمریکا است که قصد دارند برای فوتبال و کشور ایران حاشیه درست کنند».

متهم این آزار جنسی هم در گفتگویی با هم‌میهن خبر تعرض به کودکان را کار اتاق فکری در آمریکا دانسته است: «در یک گروه تلگرامی که متشکل از مالکین مدارس فوتبال در مشهد است، فردی که مورد اتهام تعرض به نوجوانان این مدرسه فوتبال قرار گرفته با انتشار یک متن بلندبالا در این گروه تلگرامی مدعی شد که این خبر صرفا یک سناریو از سوی اتاق فکری در کشور آمریکا است تا چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را خراب کند.»