استفاده پیمانکاران شهرداری تهران از کارگران کودک در محله درکه

17.02.1402 ایلنا

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی در نطق پیش از دستور خود در یکصد و چهل و پنجمین جلسه درون ششم شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اهالی محله درکه دارای مشکلات فراوانی هستند، گفت: ترافیک معابر منتهی به درکه اهالی را بسیار آزار می‌دهد و خیابان درکه تبدیل به پارکینگ شده است و اهالی محل حتی نمی‌توانند چند ثانیه بایستند و مایحتاج خود را خریداری کنند.

وی افزود: تخریب محیط‌زیست و عدم ساماندهی پسماند از جمله دیگر مشکلات محله درکه است. رستوران‌ها و شرایط کالبدی معابر و پله و شیب تند کوچه‌ها نیز از جمله دیگر معضلات این محله است. همچنین تبعات حضور گردشگران متعدد با فرهنگ‌های مختلف اهالی محل را عاصی کرده است. علاوه بر این از سال ۹۷ بنا بر بازنگری طرح بازگشایی معابر و نوسازی بافت بود، اما به نتیجه نرسیده است.

رئیس کمیته منابع انسانی و تشکیلات شورای شهر تهران با اشاره به مشکل حمل‌ونقل و معطل شدن مردم در میدان تجریش برای تردد به سمت درکه، اظهار داشت: قطعی شدن طرح موضعی محله درکه و طی شدن مراحل تصویب و تدوین طرحی برای انتقال پسماند به تفکیک رستوران‌ها، گردشگران و مردم محلات، سرشماری و شناسنامه‌دار کردن درختان، پیگیری تعهد دانشگاه برای ساخت درمانگاه، تأمین وسایل حمل‌ونقل مورد نیاز برای تردد به سمت درکه و احداث پارکینگ طبقاتی از درخواست‌های مردم این محله بود.

وی ضمن انتقاد جدی نسبت به استفاده برخی پیمانکاران شهرداری تهران از افراد زیر ۱۵ سال به عنوان کارگر در محلات مختلف از جمله درکه گفت: بنده بارها در این خصوص به شهرداری تذکر داده‌ام دادم و گفته‌اند که نسبت به جلوگیری از این موضوع، ابلاغ کرده‌اند، اما در محله درکه نیز مشاهده کرده‌ایم که پیمانکاران از کودکان استفاده می‌کنند؛ لذا از شهرداری تهران تقاضا داریم که موضوع را پیگیری کند.

امانی در ادامه تاکید کرد: عدم تعیین سرانه‌های بهداشتی و خطرات ناشی از سقوط و تصادف از دیگر مشکلات مردم در محله درکه است و همچنین حریم این محله دچار مشکل است و پس از سال‌ها قرار شده است که حریم به منطقه یک داده شود.

عضو شورای شهر تهران همچنین به نامه سرگشاده مصطفی میرسلیم به علیرضا زاکانی در انتقاد از عملکرد کمیسیون ماده ۵ در دوره جدید مدیریت شهری نیز اشاره کرد و گفت: ما بر بخشی از عملکرد کمیسیون ماده ۵ نظارت داریم و این که نماینده مجلس بگوید تمام عملکرد این کمیسیون اشتباه است را نمی‌پذیریم، بلکه در مجموع اقدامات خوبی در این کمیسیون انجام می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: به گفته معتمدین محله درکه، هنگامی که در دوره پنجم مجوز ساخت مجتمع تجاری به دانشگاه شهید بهشتی داده شد، قرار بوده است که درمانگاه نیز با همکاری دانشگاه ساخته شود که مجتمع ساخته شده است، اما درمانگاه خیر.