مادر با تنفس مصنوعی کودک را برگرداند

فرستنده: محمد رضا برزگر ( Mohammadreza Barzegar)

کمبود امکانات در بیمارستان کنگان/مادر با تنفس مصنوعی کودک را برگرداند

رسانه های محلی جنوب کشور از  نجات جان کودکی در بیمارستان کنگان با تنفس مصنوعی مادر خبر دادند تا وضعیت نامطلوب تنها بیمارستان این شهرستان و کمبودهای امکانات پزشکی و درمانی شهروندان را به تصویر بکشند.

پارس خلیج به نقل از مادر این کودک نوشته است:«به علت بیماری  تنها فرزندم که حاصل ۱۴سال زندگی‌مان بود، به بیمارستان کنگان مراجعه کردم. تشخیص پزشک بستری شدن فرزندم رابه دنبال داشت. بعداز چند ساعت بستری شدن، دچار تشنج و قطعی تنفس شد. خواهرم به کادر پرستاری موضوع را اطلاع داد و پرستاران به دنبال دستگاه تنفس رفتند و این در حالی بود که فرزندم تنفس نداشت. بعد از آوردن چند دستگاه، معلوم شد همه دستگاه های این بخش خراب هستند. دیدم فرزندم دارد می میرد، با تنفس مصنوعی دخترم را برگرداندم. زمانی هم که دستگاه آوردند، از سوند بینی بزرگ سالان برای تنفس او استفاده شد که با اعتراض من و خواهرم، کادر درمانی بیمارستان دوباره از سوند بینی خردسالان برای تنفس فرزندم استفاده کردند.»

این مادر گفت:«این اتفاق برای دومین بار بود برای فرزند من در بیمارستان امام خمینی کنگان می افتد که نشان از ضعف کادر پزشکی این بیمارستان دارد چون دفعه قبل بعد از سه روز بستری شدن و آزمایش های متعدد، حتی بیماری او نیز تشخیص داده نشد که ما مجبور شدیم برای تشخیص بیماری او به بیمارستان شیراز مراجعه کنیم. در بیمارستان شیراز  بعد از یک ساعت بستری شدن، علت بیماری  را عفونت ادرار تشخیص دادند.»

وی اضافه کرد:« اگر آن روز مجبور نبودم و بیمارستانی در نزدیکی محل سکونتم وجود داشت، هیچ گاه فرزندم را برای مداوا به این بیمارستان نمی آوردم.»

پارس خلیج گزارش داده است که کمبود ملزومات و تجهیزات بیمارستانی و کمبود نیروی کارآزموده موجب افزایش افت کیفیت ارایه خدمات و نارضایتی مردم در بیمارستان امام خمینی کنگان باشند و به علت کمبود امکانات، بیماران ناچارند به استان های هم‌جوار بروند.

این وضعیت در سایر استان های بوشهر مانند دشتستان و دیر و… نیز وجود دارد که مشکلات زیادی را برای بیماران ایجاد کرده و آن ها را ناچار می کند برای دسترسی به حداقل امکانات پزشکی راهی شیراز و شهرهای دیگر شوند.  

این گزارش می افزاید آیا آن جایی که مواد ۶۰۸ و ۶۱۸ «قانون مجازات اسلامی» در بیمارستان ها نصب می شود و همراهان بیمار، محترمانه به اعمال قانون تهدید می شوند، لازم نیست که منشور حقوق بیمار و منشور اخلاقی پرسنل درمانی نیز نصب شود؟ منبع ایران وایر: 11 آبان   http://iranwire.com/news/26/6840/