امنیت فردی در جامعه از حقوق اولیه انسان هاست

طبق ماده 1 و 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.
هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
همچنین طبق ماده 6 همین اعلامیه:
هر انسانی سزاوار و محق است تا همه جا در برابر قانون به عنوان یک شخص به رسمیت شناخته شود.

اسیدپاشی در ایران تازگی ندارد،  سالهاست میشنویم و میخوانیم خبرهائی را که از سرنوشت هموطنان طعمه اسیدپاشی شده سخن میگویند و متاسفانه در بیشتر موارد این زنان هستند که قربانیان این حادثه دلخراش میشوند.

 اما چندی است که این فاجعه شکل دیگری به خود گرفته و این راست گرایان و افراطیونی هستند که برای مقابله با بدحجابی صورت زنان و دختران اصفهانی را از بین برده اند .

 واکنش مسئولان در این مورد بسیار جای بحث دارد.

 رژیمی که سالانه هزاران نفر را به بهانه های واهی روانه زندان میکند و صدها نفر را پای چوبه دار میفرستد، رژیمی که به جرم هپی بودن جوانان را توبیخ و زندانی میکند، رژیمی که فعالین سیاسی را در یورش های شبانه و با هجوم و یورش های وحشیانه می رباید و شکنجه و دفن میکند، فراتر از سه هفته است که دستگاه قضایی و امنیتی هنوز مسببان این اسیدپاشی وحشت آور را پیدا نکرده‌اند و از یافتن متجاوزان به حریم خصوصی زنان و دختران بازمانده اند.

ما فعالین حقوق بشر در ایران خواهان بررسی جدی این موضوع و یافتن این متجاوزین هستیم، و ضمن محکوم کردن اینگونه بی حرمتی ها در جامعه،  خواهان امنیت و آرامش هموطنانمان هستیم .

536 

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی سوئیس