فرشید فرخ نیا بیش از 4 سال است که عملا در حصر خانگی است

ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر
ھر کس حق زندگی ، آزادی و امنيت شخصی دارد
ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر
احدی را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاری قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشری يا موهن باشد

خطر دیپورت خبرنگار کرد ایرانی و فعال حقوق بشر از بلغارستان

از همه انسان‌های آزاده و مدافع حقوق بشر برای نجات «فرشید فرخ‌نیا» روزنامه‌نگار پناهجو در بلغارستان از استرداد به ایران درخواست کمک فوری می‌کنیم

 دولت جمهوری بلغارستان اعلام کرده است که «فرشید فرخ‌نیا» ژورنالیست و فعال حقوق بشر را  از این کشور اخراج و به «دولت جمهوری اسلامی ایران» تحویل خواهد داد.

درخواست پناهندگی این روزنامه‌نگار در بلغارستان مورد بررسی قرار نگرفته و در همان مرحله اول این درخواست، رد شده و پرونده وی نیز بسته شده است .

فرشید فرخ نیا روزنامه نگار نام آشنا، علیرغم همه حمایت های بین المللی بدون هیچ توجه از سوی مقامات کشور بلغارستان پس از 4 سال سرگردانی درآستانه دپورت قرار گرفته است.

پاسپورت این روزنامه نگار در ابتدای ورود قانونی به بلغارستان توسط پلیس ضبط، و دلیل این عمل را معتبر نبودن عنوان می گردد و پس از چندی مسئولان اداره پلیس به کلی منکر وجود پاسپورت میشوند.

فقدان مدرک شناسائی نیز سبب محرومیت آقای فرخ نیا از کلیه حقوق اولیه مانند داشتن وکیل، مترج، امنیت مالی و جانی، خدمات درمانی و داروئی میگردد.

ما توجه شما آزادیخواهان و نهادهای سیاسی و مدافعین حقوق بشری را برای نجات این فعال سیاسی و دیگر زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی که حتی در کشور های پناهجو پذیر هم زندانی اند جلب می نمائیم.

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران همچنین خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

 538

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی