عملکرد آموزش و پرورش در ارتباط با ادبیات کودک و نوجوان مطلوب نسیت

1402.05.24 ایرنا

خمین – ایرنا – پژوهشکر ادبیات کودک و نوجوان گفت: عملکرد آموزش و پرورش با ادبیات کودک و نوجوان مطلوب نیست و این ارتباط در حال قطع شدن است.

بابک نیک طلب روز سه شنبه در «نشست انجمن شاعران نوجوان روشنا» در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان روستای شهابیه از توابع شهرستان خمین، افزود: مدارس در زمینه ادبیات کودک و نوجوان بد عمل می‌کنند و نباید مراکز آموزشی در تابستان به مراکز کنکور و تدریس سایر دروس محدود شوند.

وی ادامه داد: کتاب و مطبوعات زمینه‌های پیشرفت ادبیات هستند و هرچه کمتر از آنها استفاده شود ارتباط با نسل بعد قطع خواهد شد.

شاعر کودک و نوجوان بیان کرد: گرانی کاغذ و تحریم‌ها سبب گران شدن قیمت کتاب شده و امکان خرید کتاب توسط خانواده‌ها کاهش یافته است.

نیک طلب گفت: شاعران بسیاری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت دارند و استقبال جامعه از این نوع ادبیات خوب بوده است.

وی با تاکید بر کیفیت بخشی و گسترش شعرهای مناسب و توجه به دغدغه‌های کودکان و نوجوانان، افزود: جشنواره‌های شعر و مطبوعات کودکان و نوجوانان باید توسعه پیدا کند و آثاری که در جشنواره‌ها برگزیده می‌شود در اختیار نوجوان قرار گیرد.

نیک طلب اظهار کرد: کیفیت بخشیدن به آثار بخش ادبیات کودک و نوجوان نیازمند نشست‌های تخصصی، آسیب شناسی و ارتباط مستمر با مخاطبان است.

پژوهشگر حوزه ادبیات کودک و نوجوان با اشاره برگزاری «نشست انجمن شاعران نوجوان روشنا» گفت: این نشست نشان دهنده حضور فعالانه کودکان و نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این منطقه است.

نیک طلب تاکید کرد: کودکان و نوجوانان نباید در تابستان گرم در فضای مجازی رها شوند بلکه این مراکز بهترین فضای تربیتی و رشد نسل آینده ساز است.