دانش‌آموزان در مسیر کارآفرینی و اشتغال قرار گیرند

1402.06.08 ایسنا

ایسنا/لرستان رئیس فنی و حرفه‌ای بروجرد گفت: دانش‌آموزان در مسیر کارآفرینی و اشتغال قرار گیرند.

عزیزاله قائد رحمت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشور به مهارت‌آموزی نیاز دارد و دانش‌آموزان باید به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید در مسیر کارآفرینی و اشتغال قرار گیرند، افزود: باید به طرح ایران مهارت اهمیت داده شود که دانش‌آموزان مسیر اشتغال خود را مشخص کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای بروجرد خاطرنشان کرد: وقتی بهره‌وری نیروی کار پایین است و جوانان برای ورود به بازار کار با مشکل مواجه هستند، نیاز داریم که در حوزه ارتقای مهارت نیروهای کار و مهارت‌آموزی گام‌های جدیدی برداریم.

قائدرحمت اضافه کرد: طرح ایران مهارت در سال ۱۳۹۶ مصوب شد و به‌طور خلاصه تلاش می‌کند تا در دوره متوسطه اول و دوم برنامه‌ای را برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فضای کار و اشتغال، ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های متناسب با ویژگی‌های شناختی و جمعی آن‌ها و پیوند بیشتر آن‌ها با فضای کسب‌وکار و فعالیت‌های کارآفرینانه ارائه دهد.

وی بیان کرد: با حمایت‌های دولت از فنی و حرفه‌ای و اختصاص مجوزهای لازم، با تأسیس ۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در یک سال گذشته برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغال‌زایی شده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای بروجرد ادامه داد: ۲۰ جامعه هدف در فنی و حرفه‌ای داریم که تفاهم‌نامه با بیشتر نهادها منعقد شده تا مهارت لازم به جوانان در دوران سربازی داده شود.

قائدرحمت اظهار کرد: یک هزار و ۷۵۰ نفر در سه ماه اول در فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کرده‌اند که آموزش‌های آنان از یک تا ۶ ماه طول می‌کشد.

وی تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای بروجرد برای بالابردن سطح مهارت جوانان آموزش‌های واقعی در محیط کار، آموزش در جوار دانشگاه، آموزش در صنایع و آموزش در پادگان‌های نظامی را در دستور کار دارد.