۲۶۷ کودک کار در اردبیل راهی مدرسه می‌شوند

1402.06.30 ایرنا

اردبیل – ایرنا – مدیرکل بهزیستی اردبیل از فراهم شدن زمینه‌ تحصیل ۲۶۷ کودک کار و خیابانی با مساعدت خیران و اداره کل آموزش و پرورش در این استان خبر داد.حامد رضایی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کودکان کار و خیابانی این استان در سال‌های گذشته از تحصیل مناسب و شایسته محروم مانده بودند که با شناسایی و ساماندهی آنها و با استفاده از ظرفیت خیرین و مؤسسات خیریه زمینه رفع نیازها و ادامه تحصیل آنها فراهم شد.

به گفته او ، در این طرح هزینه‌های تحصیلی و سایر نیازمندی‌های جامعه هدف تامین و به حساب خانوارها پرداخت می‌شود تا امکان ادامه تحصیل کودکان کار و خیابانی فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همکاری اداره کل آموزش و پرورش و مجموعه‌های حمایتی و خیریه را برای رفع دغدغه ادامه تحصیل کودکان کار و خیابانی مثبت ارزیابی کرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل نیز اخیرا در جشن مهر کودکان کار و خیابانی از ارائه خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناختی، مشاوره، پزشکی، روانپزشکی، حقوقی، آموزشی و تحصیلی و کمک‌های مالی رایگان به ۲۷۴ کودک کار و خیابانی شامل ۲۳۲ پسر و ۴۲ دختر در نیمسال اول سال جاری خبر داد.

خسرو امیدوار حوزه اجتماعی بهزیستی را شامل ۲ دفتر تخصصی امور آسیب‌دیدگان اجتماعی و امور کودکان و نوجوانان ذکر کرد که وظیفه مداخلات فوری درباره کودکان زیر ۱۸ سال نیازمند حمایت‌های اجتماعی یا نگهداری شبانه‌روزی کوتاه و بلند مدت را بر عهده دارد.

طبق اعلام اداره کل بهزیستی استان اردبیل بیش از ۲۷ هزار خانوار، زیرپوشش هستند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند.

استان اردبیل یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.