بیمارستان کودکان مفید تخت خالی ندارد/ بروز عفونت های ویروسی

۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰    خبرگزاری مهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ۱۰۰ درصد تخت‌های بیمارستان کودکان مفید به علت بروز عفونت‌های ویروسی پُر شده است.به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی اظهار داشت: بیمارستان کودکان مفید، ۲۵۰ تخت فعال دارد و مشکل اصلی این بیمارستان، کمبود تخت است. زیرا، بیماران بسیاری از سراسر کشور به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند، به همین دلیل، رئیس بیمارستان با همکاری خیرین سلامت در تلاشند تخت‌های جانبی به این مرکز اضافه کنند.

وی افزود: از انتهای شهریور تا ابتدای پاییز با مراجعات بیشتر بیماران با علائم تنفسی مواجه هستیم که عمدتاً ویروس‌های سرما خوردگی، آنفلوانزا و شبه آنفلوانزا هستند و هم اکنون هم حجم مراجعات ما بالا است.

زالی با بیان اینکه در کودکان به علت سیستم ایمنی ضعیف‌تر بروز این بیماری‌ها بیشتر است، گفت: کودکانی که در مرکز مفید بستری شدند دارای مشکلات تنفسی و گوارشی هستند که ۱۰۰ درصد تخت‌های بیمارستان مفید هم اکنون به علت این مراجعات اشغال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: البته ما در تلاش هستیم بخش‌های جانبی را برای ارائه خدمات به بیماران ایجاد کنیم و توصیه ما به والدین این است اگر در کودکی علائم تنفسی می‌بینند تا بهبودی کامل از مراجعه به مدرسه خودداری کنند. همچنین کودکانی که بیماری زمینه‌ای دارند حتماً به مدرسه معرفی شوند تا مراقبت بیشتری از وی شود.

زالی گفت: علائمی، چون تب بالا، کبودی لب و ناخن و تنگی نفس در کودکان جدی گرفته شود و در صورت مشاهده به بیمارستان مراجعه کنند.