یک قربانی کودک همسری در زابل توسط همسرش به قتل رسید

1402.08.16 هرانا

خبرگزاری هرانا – یک دختر شانزده ساله قربانی کودک همسری در زابل، با شلیک گلوله توسط همسرش به قتل رسید. متهم پس از بازداشت، اختلافات خانوادگی را انگیزه خود برای انجام این اقدام عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، یک قربانی کودک همسری در زابل توسط همسرش به قتل رسید.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر اظهار داشت: “در پی اعلام خبری مبنی بر وقوع تیر خوردن دختری حدودا ۱۶ ساله با سلاح کلت کمری از ناحیه پهلو در یکی از خیابان‌های زابل، مراتب در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان زابل قرار گرفت.”

وی ادامه داد: “پس از انتقال مصدوم این حادثه به بیمارستان و با وجود تلاش کادر درمان، وی به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.”

جلیلیان افزود: “با پیگیری‌ های صورت‌ گرفته، متهم شناسایی و بازداشت شد. همچنین یک قبضه سلاح کلت کمری به کار رفته شده در قتل به همراه ۲ تیغه خشاب حاوی ۲۲ عدد فشنگ جنگی از وی ضبط شد.”

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: “متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به قتل همسرش با انگیزه اختلاف خانوادگی اعتراف کرد.”

عموما واژه کودک‌همسری در ایران در مورد کودکان دختری به کار می‌رود که با مردان بزرگسال به خاطر اجبار حاصل از سنت‌های قومی، فقدان دانش و تحصیلات یا مشکلات اقتصادی خانواده ازدواج می‌کنند. طبق بررسی‌ها استان‌های مرزنشین خوزستان، کردستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد ازدواج در سنین کودکی در آنان رخ می‌دهد. از جمله دلایل رایج کودک همسری در ایران می‌توان به «فقر و آداب و رسوم فرهنگی» اشاره کرد. در اکثر این موارد دختران قربانی کودک همسری می‌شوند.