افتتاح اولین مرکز حمایت از کودکان کار و خیابانی در اردبیل

1402.08.18 خبرنگار مهر

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح مرکز حمایتی کودکان کار و خیابانی مهر پارسا در اردبیل اظهار کرد: در این مرکز قرار است به صورت روزانه به ۱۲۲ کودک کار و خیابانی ارائه خدمات شود.

وی تصریح کرد: بهزیستی با رصد دقیق در این حوزه تاکنون سعی کرده تا ۳۲۷ کودک کار و خیابانی را شناسایی و در گره‌گشایی از مشکلات آنها و خانواده‌هایشان ورود پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: متأسفانه این کودکان به جای تحصیل در مدرسه، در این ایام کودکی و نوجوانی مشغول کار می‌شوند که ما با شناسایی و کسب اطلاعات این کودکان و خانواده‌های آنها سعی کردیم تا تعامل و ارتباطی را با پدر و مادر این کودکان داشته باشیم تا زمینه ادامه تحصیل آنها فراهم آید.

رضایی افزود: در اغلب این موارد به خانواده‌های از هم گسسته و دارای طلاق و آسیب‌های اجتماعی رسیدیم که قرار شد بخشی از این کودکان که دارای پدر و مادر کم‌توان مالی هستند، به طرق مختلف مورد حمایت قرار گرفته تا زمینه ادامه تحصیل این کودکان فراهم آید.

وی با قدردانی از همراهی خیرین و مؤسسات فعال در این حوزه خاطرنشان کرد: در مرکزی که به همت یکی از مؤسسات خیریه راه‌اندازی شده، ۱۲۲ کودک کار و خیابانی از حمایت‌های تحصیلی، درمانی و مالی بهره‌مند شده تا امکان ادامه تحصیل و فعالیت‌های مناسب برای این کودکان فراهم آید.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بهزیستی تلاش می‌کند تا با آسیب‌شناسی دقیق در این حوزه زمینه حمایت‌های همه‌جانبه از خانواده‌های این کودکان را فراهم کند تا دیگر شاهد فعالیت کودکان کار و خیابانی در سطح شهر نبوده و یا ارائه خدمات مناسب را برای این کودکان در مسیر تحصیل و ادامه زندگی فراهم کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: یکی از آسیب‌های جدی که کودکان کار و خیابانی را تهدید می‌کند، ورود آنها به مصرف مواد افیونی و سایر آسیب‌های اجتماعی است که قطعاً با برنامه‌ریزی و نگاه حمایتی سعی می‌کنیم تا اشتغال مناسب را برای سرپرستان این کودکان کار فراهم کنیم و در کنار آن مهارت‌آموزی نیز برای ایجاد فرصت اشتغال مد نظر قرار گرفته است.