مرگ یک کودک چهار ساله در پی آزار جنسی و جسمی

۲۳ ابان ۱۴۰۲  هرانا

خبرگزاری هرانا – یک پسر چهار ساله‌ به نام آریان در تهران که در حالت نیمه‌ بیهوش به بیمارستان منتقل شده بود، پس از ساعاتی در بخش مراقبت‌ های ویژه جان باخت. نظریه پزشکی قانونی نشان داد این کودک به طور گسترده مورد آزار و اذیت جسمی و جنسی قرار گرفته و مادر آریان و همخانه او به نام سامان در این خصوص بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، یک پسر چهارساله‌ به نام آریان در تهران که در حالت نیمه‌بیهوش به بیمارستان منتقل شده بود، پس از ساعاتی در بخش مراقبت‌های ویژه جان باخت.

نظریه پزشکی قانونی نشان داد آریان به طور گسترده مورد آزار و اذیت جسمی و جنسی قرار گرفته و خراش‌هایی روی بدنش وجود دارد. همچنین آثار کبودی‌هایی نیز روی دست و پا و شکم این کودک دیده و وارد آمدن ضربه سخت بر سر علت اصلی مرگ او اعلام شد.

با توجه به نظریه پزشکی قانونی لیدا، مادر این کودک و همخانه لیدا به نام سامان توسط پلیس بازداشت شدند.

لیدا به ماموران گفت: من با سامان در تلگرام آشنا شدم و با هم قرار گذاشتیم و از اصفهان به تهران آمدیم. من در تهران در خانه سامان زندگی می‌کردم و شوهرم هم خبر نداشت. در این مدت سامان بارها من و پسرم را کتک زد و او را مورد آزار و اذیت قرار داد. بار آخر که پسرم را زد بچه بیهوش شد. با توجه به اینکه بچه من بیماری داشت دیگر به هوش نیامد.

وقتی سامان تحت بازجویی قرار گرفت اتهام را رد کرد و گفت: چندین سال قبل ازدواج کردم اما ازدواجم چند ماه بیشتر دوام نداشت و جدا شدم. بعد از جدایی تنها زندگی می‌کردم تا اینکه در تلگرام با لیدا آشنا شدم. او که اهل شهر دیگری بود به من گفت از شوهرش جدا شده و با پسر چهارساله‌اش زندگی می‌کند. من پیشنهاد دادم مدتی با هم زندگی کنیم. به اصفهان رفتم، بلیت گرفتم و با هم به تهران آمدیم و در خانه من زندگی می‌کردیم. آریان بیماری داشت. مرتب از هوش می‌رفت لیدا می‌گفت وقتی بیهوش می‌شود اگر بخش خصوصی بدنش را فشار دهد به هوش می‌آید. می‌گفت این یک روش قدیمی ‌است. من اصلاً با این بچه کاری نداشتم. نمی‌دانم مادرش چرا این حرف‌ها را زده است. او بچه را نیشگون می‌گرفت که به‌هوش بیاید. من اصلاً به این بچه دست نمی‌زدم.

تحقیقات درباره علت دقیق مرگ آریان در دادسرا ادامه دارد.

همچنین برای لیدا و سامان یک پرونده دیگر با اتهام “رابطه نامشروع” تشکیل و در شعبه ۵ دادگاه کیفری استان تهران در حال رسیدگی است.