مشگین شهر؛ حکم اعدام دو زندانی به اجرا در آمد

هرانا.۹.دی.۱۴۰۲

حکم دو زندانی که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مرتبط با جرائم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان مشگین شهر به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، دو زندانی در زندان مشگین شهر اعدام شدند. هویت آنها “عسگر عبداله پریخانی، بیست و هشت ساله، اهل مشگین شهر و عباس فرج اوغلی، سی ساله، اهل پارس آباد مشگین شهر” عنوان شده است. بر اساس این گزارش، عسگر عبداله پریخانی چهار سال پیش و آقای فرج اوغلی سه سال قبل در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهامات مربوط با مواد مخدر بازداشت و سپس توسط مرجع قضایی به اعدام محکوم شده بودند. حکم اعدام آقای پریخانی سحرگاه روز جمعه هشتم دی ماه و آقای فرج اوغلی نیز در تاریخ چهارم دی، اجرا شده است. تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۳ دست کم ۷۴۶ شهروند از جمله ۲۰ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۳۲ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام شش نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۵۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۴ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.