اعدام دستکم 13 مورد کودک زیر 18 سال در سال 2014 در ایران

گفتگوی مجتبی (مدیار) سمیع‌نژاد با مجله “حقوق ما”

فرستنده: محمد رضا برزگر Mohammadreza Barzegar 

مدیار سمیع نژاد در گفتگویی با مجله “حقوق ما” از ناامیدی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران و بویژه مساله اعدام کودکان سخن گفته است. وی معتقد است بر خلاف همه وعده ها و شعارهای داده شده در دوره آخوند روحانی هیچ روند بهبودی و تحققی در راستای شعارهای داده شده دیده نمی شود. مدیار سمیع نژاد در ارتباط با اعدام کودکان زیر 18 سال در ایران می گوید: 

در سال گذشته میلادی، دستکم ١٣ مورد اعدام زیر ١٨ سال در زندان‌های ایران صورت گرفته که برخلاف بند الف ماده‌ی ٣٧ پیماننامه‌ی جهانی حقوق کودک است که رژیم ایران آن را امضاء و در مجلس به تصویب رسانده است.

شهریار مظفری، رضا گنج‌لو، میثم چنبری، حسن ذوالفقاری، مهراس رضایی، حسن غلامی، احمد رحیمی، علی فولادی، علی شریفی، ابراهیم حاجتی، عثمان ده‌مرده، هادی پالانی و فردین جعفریان از جمله‌ی کودکانی هستند که در زمان ارتکاب جرم و بزه زیر ١٨ سال سن داشتند.

سردبیر مجله‌ی حقوق ما، شمار اعدام کودکان زیر ١٨ سال را بیش از این تعداد می‌داند.
لازم به یادآوری است که بسیاری دیگر از اعدامیها در هنگام ارتکاب جرم،سنشان کمتر از 18 سال بوده، اما رژیم پلید آخوندی این کودکان را در زندانها نگه داشته تا به سن قانونی برسند و آنگاه طناب دار را بر گردنشان می اندازد. کورد زانست 29 دیماه