رییس فوریت‌های اجتماعی بهزیستی: روزانه ۴۰ مورد کودک آزاری گزارش می‌شود

سال گذشته ۶۰۰هزار تماس با مرکز اورژانس اجتماعی کشور برقرار شد

که ۱۵ هزار مورد آن مربوط به کودک آزاری بوده است.!!

رییس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه کودک آزاری بیشترین آمار را در مقوله آسیب اجتماعی به خود اختصاص داده است، گفت: روزانه در کشور ۴۰ مورد تماس بابت ضرب و شتم کودکان با مراکز بهزیستی گرفته می‌شود.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا؛ «حسین اسد بیگی» روز دوشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان اورژانس اجتماعی استان البرز با بیان این مطلب، افزود: از این ۴۰ تماسی که با مرکز اورژانس اجتماعی گرفته می‌شود سه مورد آن منجر به انجام ماموریت از سوی تیم‌های کار‌شناسان اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کودک آزاری‌ها از سوی والدین صورت می‌گیرد، تصریح کرد: دیگر تماس‌ها از طریق مشاوره تلفنی و ارایه اطلاعات اجتماعی لازم به والدین حل می‌شود.

اسد بیگی، همسر آزاری، خشونت خانوادگی، اقدام به خودکشی و سایر خشونت‌ها را به ترتیب بیشترین موضوعات اجتماعی عنوان کرد که مردم با اورژانس اجتماعی برای رسیدگی به آن‌ها مطرح می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۶۰۰ هزار تماس با مرکز اورژانس اجتماعی کشور برقرار شد که ۱۵ هزار مورد آن مربوط به کودک آزاری بوده است.

رییس مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی کشور در ادامه خط تلفن ۱۲۳ را به عنوان پل ارتباطی مردم برای بیان مشکلات و موضوعات اجتماعی خود با کار‌شناسان بهزیستی عنوان کرد.

وی یادآورشد: اکنون ۱۷۰ مرکز اجتماعی در این زمینه در کشور فعال هستند که مجهز به ۳۰۰ خودرو ویژه خدمات دهی اجتماعی بصورت سیار بوده و کار‌شناسان اجتماعی پس از تماس تلفنی و اطمینان از صحت آن به درب منازل مراجعه می‌کنند.

اسد بیگی همچنین یکی از مشکلات فوریت‌های اجتماعی کشور را در ارایه خدمات بهینه به مردم کمبود امکانات مالی و کارکنان در مراکز اجتماعی زیر پوشش این اورژانس خواند و گفت: در صورت افزایش نیرو و رفع مشکلات مالی قادر به برداشتن گام‌های موثرتری در رفع مشکلات کودک آزاری و همسرآزاری خواهیم بود.

وی درخصوص همکاری قوه قضاییه با اورژانس اجتماعی نیز یادآورشد: در بیشتر استان‌ها از جمله استان البرز، همکاری خوب نهادهای اجرایی از جمله نیروی انتظامی و قوه قضاییه در پیشبرد اهداف اورژانس اجتماعی موثر بوده است. هرانا 21 بهمن ماه