لزوم ورود وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به بررسی سلامت شیر خشک های وارداتی

8 شهریور 1403 رکنا

کشور در هفته های اخیر با بحران شیر خشک نوزادان رو به رو بوده تا چایی که قحطی در برخی برندها که برای نوزادان با حساسیت ویژه تولید می شود مانند آپتامیل 2 همچنان ادامه دارد. والدینی که نوزادان خود را با این نوع شیر خشک تغذیه می کنند دربه در به دنبال شیر خشک هستند. نوزادانی که شیر خشک های خاص استفاده می کنند وضعیت بدتری دارند. والدین این نوزادان گاها تا 500 هزار تومان یک قوطی شیر خشک را خریداری می کنند. حال در این شرایط وضعیت سلامت شیرخشک های وارداتی نیاز به بررسی از سوی وزارت بهداشت دارد.

بر اساس اعلام این آزمایشگاه مشخصات استاندارهایی که بر قوطی شیرخشک ببویت چاپ شده با محتوای داخل قوطی شیرخشک مطابقت ندارد،به طور مثال میزان ویتامین سی درج شده بر قوطی کمتر از محتوای قوطی است.

براساس این گزارش درباره تاریخ مصرف شیرخشک  ببلاک هم ابهاماتی وجود دارد که سازمان غذا و دارو باید در این خصوص بررسی های لازم را انجام دهد.

گفتنی است، این آزمایشگاه از مراکز معتبر و جزو آزمایشگاه های همکار سازمان غذا و دارو است و طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کسب مجوزهای لازم فعالیت می کند.نا بر این گزارش خطراتی که جان نوزادان تغذیه شده با این شیر خشک ها را تهدید می کند با بروز اسهال و بیماری های گوارشی همراه خواهد بود که در دراز مدت آسیب هایی به نوزران وارد خواهد کرد.