تکمیلی-احراز هویت کودک جانباخته بر اثر نیش زنبور در میان نبود امکانات و دارو در درمانگاه بمپور

۹.اکتبر.۲۰۲۴ رسانک

صبح امروز چهارشنبه ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۳، یک کودک بلوچ که روز گذشته در حین بازی توسط زنبورها (سیاه) نیش زده شده و به درمانگاه بمپور منتقل شده بود، بدلیل نبود امکانات و پادزهر مناسب و همچنین بی توجهی پزشک معالج جان خود را از دست داد.

هویت این کودک بلوچ، “مونا درزاده”، ۴ ساله، فرزند یاسر و اهل روستای توردان در بخش مرکزی کلاتان از توابع شهرستان بمپور عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این کودک در حال بازی با دوستان خود در خارج از منزل بوده که زنبورها او را نیش زده‌اند و توسط بستگانش به درمانگاه شهر بمپور منتقل شده و علیرغم اینکه کاملا بی‌حال بوده و چشم هایش باز نمی‌شده دکتر تشخیص داده که حال وی خوب است و پس از تزریق یک سِرُم کودک را ترخیص کرده، این در حالی است که لکه‌های خون به در ناحیه دست و اطراف آن به شدت در حال افزایش بوده است.

این بی‌توجهی و تشخیص اشتباه پزشک معالج که از دستور اعزام کودک به ایرانشهر امتناع کرده در کنار نبود امکانات و داروی پادزهر مناسب در درمانگاه بمپور باععث شده تا مونا صبح امروز حوالی ساعت ۵ جان خود را از دست بدهد و علیرغم انتقال دوباره او به درمانگاه هیچ نتیجه حاصل نشده است.

گفتنی است که نبود برخی از ابتدایی ترین امکانات درمانی و زیرساخت های بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف در بلوچستان و علی الخصوص حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی پهره (ايرانشهر) در کنار بی تجربگی و عدم احساس مسئولیت از سوی برخی پزشکان، سالانه باعث جان باختن بسیاری از شهروندان می‌شود.