تایید محکومیت تازه محمد حبیبی در دادگاه تجدیدنظر

۲۱.مهر.۱۴۰۳ ایران وایر

شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب حکم محکومیت “محمد حبیبی” سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران را که در دادگاه بدوی به شش ماه و یک روز حبس محکوم شده بود؛ عینا تایید کرد.

«رامین صفرنیا»، وکیل این فعال صنفی در حساب شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ضمن اعلام تایید این حکم نوشت: «این محکومیت مربوط به اعتراض آقای حبیبی به مسمومیت‌های سریالی مدارس در اسفندماه ۱۴۰۱ است.»

مسمومیت‌های زنجیره‌ای اولین بار در آذر۱۴۰۱ و از یک دبیرستان دخترانه در قم آغاز شد و به تدریج به صدها مدرسه در سراسر کشور اشاعه پیدا کرد. در این حادثه دانش آموزان پس از انتشار یک بوی بد مسموم شدند. گزارش کمیته حقیقت‌یاب مجلس در آن زمان تایید کرد که تا ۱۵اسفند۱۴۰۱، بیش از پنج هزار دانش‌آموز در ۲۵ استان و حدود ۲۳۰ مدرسه درگیر این حادثه شده‌اند.

او ۱۶فروردین۱۴۰۲ به‌دلیل شرکت در تجمعات معلمان در اعتراض به مسمومیت‌های سریالی دانش ‌آموزان مدارس دخترانه، در حالی‌ که فقط دو ماه از زمان آزادی‌اش از زندان گذشته بود؛ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و تا خردادماه آن سال در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین تحت بازداشت بود.

آقای حبیبی به همراه دیگر فعالان صنفی بارها به دلیل فعالیت‌های صنفی و دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان بازداشت و زندانی شده است. او یک بار و پیش‌از این در بیستم دی۱۴۰۲ در دادگاه انقلاب شهریار به‌اتهام «‎اجتماع و تبانی» با مصادیق و توئیت‌هایی در خصوص اعتراض به مسمومیت‌سازی مدارس و دفاع از حقوق دانش‌آموزان نوشته بود، محاکمه شده بود.

ایران وایر در روزهای گذشته؛ گفتگویی با محمد حبیبی داشت. در این گفتگو آقای حبیبی از راه‌اندازی “پژوهشکده جنبش معلمان ایران” خبر داده بود.