پس از چند سال، کودک آزاری معلم مدرسه‌ای در پاوه، فاش شد

فرستنده: محمد رضا برزگر       Mohammadreza Barzegar

تعداد کودکانی که مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌اند، تاکنون ٦ نفر می‌باشند

یک دختر دانش‌آموز کلاس ششم ابتدایی در یکی از روستاهای شهرستان پاوه از سوی معلم خود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، معلم مدرسه ابتدایی روستای نروی از توابع بخش نوسود در طول سال تحصیلی جاری (٩٣ ـ ٩٤) یکی از شاگردان کلاسش را تحت تعرضات جنسی قرار داده است.

این دختر ١١ ساله، از سوی معلم خود جهت بازگو کردن و فاش نمودن موضوع، مورد تهدید و تحت فشارهای روحی و روانی بوده‌ است.

خبرنگار کُردپا در شهر نوسود با تأیید این خبر اعلام کرد: این موضوع به یک بحث جدی در میان شهروندان و فعالان حقوق مدنی مبدل گشته و خواستار رسیدگی سریع و جدی به این عمل زننده و غیر اخلاقی معلم مذکور هستند.

یکی از ساکنین محلی به خبرنگار کُردپا گفته است: اذیت و آزار دانش‌آموزان ابتدایی در طول چند سال گذشته نیز توسط این معلم صورت گرفته است و جوانان منطقه نیز چند روز قبل با فاش شدن موضع، با “ب.ف”، معلم روستای “نروی” درگیر شده و شیشه‌ی خودروی وی را شکسته‌‌اند.

خبرنگار کُردپا به نقل از منابع مطلع اعلام می‌کند، تعداد کودکانی که مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌اند، تاکنون ٦ نفر می‌باشند که موضوع را با خواهران و والدین خود مطرح کرده‌اند.

این مسئله، اعتراض شدید و نگرانی ساکنین منطقه و خانواده‌ی دانش‌آموزان را در پی داشته است.

اردیبهشت ماه امسال، دو پرونده درباره‌ی آزار و اذیت جنسی کودکان توسط ناظم دو مدرسه در تهران در دادگاه کیفری تهران مورد بررسی قرار گرفت که در رسانه‌های ایران جنجال‌های زیادی را در پی داشت.

وزارت آموزش و پرورش، راهکار نصب دوربین در مدارس را برای جلوگیری از اینگونه رفتارها مطرح کرده است.

انجمن حمایت از حقوق کودکان اعلام کرده است:  ۱۲ تا ۳۵ درصد از زنان و ۴ تا ۹ درصد از مردان در ایران، تجربه اجباری کودک‌آزاری تا قبل از ۱۸ سال را داشته‌اند.آژانس کردپا 02 خرداد