![]()
رکنا
3 هفته پس از افشای پرونده تلخ دو خواهر سنندجی که بنا بر تحقیقات، در شرایط نامناسب و تحت آزار و اذیت از سوی پدر و نامادری خود زندگی میکردند، آخرین وضعیت درمانی نارین، دختر 15 ساله این پرونده، اعلام شد. پزشکان از بهبود قابل توجه وضعیت جسمی او خبر میدهند و نارین نیز در نخستین اظهارات خود از کادر درمان قدردانی کرد.
به گزارش خبرنگار رکنا، چند هفته پیش انتشار خبر نجات 2 خواهر نوجوان در سنندج افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داد. بررسیهای اولیه نشان داد این 2 کودک در خانهای مسکونی و در شرایطی نامناسب نگهداری میشدند و بنا بر اظهارات مادر و خود کودکان، در معرض آزار و اذیت قرار داشتهاند.
در جریان رسیدگی به این پرونده مشخص شد نارین، دختر 15 ساله خانواده، از نواحی مختلف بدن از جمله فک، دستها و پاها دچار آسیبدیدگی شده و به دلیل شرایط سخت زندگی با کاهش شدید وزن نیز مواجه بوده است. پس از انتقال این 2 خواهر به مراکز درمانی، روند درمان و مراقبتهای پزشکی آنها با نظارت دستگاههای مسئول آغاز شد نارین در بیمارستان بستری و آیلین تحویل بهزیستی شد.
اکنون و پس از گذشت حدود سه هفته از بستری شدن نارین، آخرین وضعیت جسمانی او از سوی تیم درمانی تشریح شده است.
پزشک معالج نارین با اشاره به پایان بخشی از روند درمانی این دختر نوجوان در بیمارستان کوثر اظهار کرد: امروز آخرین ویزیتهای نارین در بیمارستان کوثر انجام شد و با توجه به شرایط جسمی او، ادامه روند درمان در بیمارستان بعثت، به عنوان مرکز تخصصی کودکان استان، پیگیری خواهد شد.
وی افزود: از زمان بستری شدن نارین، یک تیم درمانی متشکل از حدود 13 رشته تخصصی در روند درمان او مشارکت داشتهاند. متخصصان داخلی، جراحی، ارتوپدی، جراحی فک و صورت، بیهوشی، روانپزشکی، تغذیه و سایر رشتههای مرتبط به صورت مستمر وضعیت این کودک را تحت نظر داشتهاند.
این پزشک با بیان اینکه وضعیت جسمانی نارین نسبت به روزهای نخست تغییر چشمگیری داشته است، گفت: زمانی که برای نخستین بار او را معاینه کردم، شرایط جسمی بسیار متفاوتی داشت اما اکنون خوشبختانه وضعیت او به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. البته بخشی از درمانهای ترمیمی و بازسازی همچنان باقی مانده و احتمال دارد در ماههای آینده برخی جراحیهای ترمیمی و زیبایی برای او انجام شود.
وی ادامه داد: از این پس بخشی از درمانهای مرتبط با تغذیه، گوارش، پوست و روانپزشکی کودک در بیمارستان بعثت دنبال خواهد شد. در این مرکز فوق تخصص گوارش، فوق تخصص روانپزشکی اطفال و متخصصان دیگر حضور دارند تا روند درمان نارین تا رسیدن به بهبودی کامل ادامه یابد.
پزشک معالج نارین همچنین تأکید کرد: تمامی خدمات درمانی این کودک به صورت رایگان انجام شده و هیچ هزینهای بابت خدمات پزشکی، بستری و درمان از او یا خانوادهاش دریافت نخواهد شد.
وی در پایان از تلاشهای کادر درمان، پزشکان متخصص، پرستاران و مدیران بیمارستان کوثر قدردانی کرد و گفت: امیدواریم نارین بتواند هرچه زودتر زندگی جدید خود را آغاز کند. او به ما گفته دوست دارد در آینده معلم شود و امیدواریم با حمایتهای صورت گرفته و شرایطی که برای او فراهم شده، به آرزوهایش برسد.
نارین برگشت… با یک لبخند و یک آرزوی قشنگ
در حاشیه این دیدار، نارین نیز در جملاتی کوتاه از پزشکان و کادر درمان قدردانی کرد و گفت: از دکترها و همه کسانی که کمک کردند حالم بهتر شود، تشکر میکنم. ممنونم که من را خوب کردند.
پرونده این 2 خواهر همچنان در مراجع قضایی و نهادهای مسئول در حال پیگیری است و روند حمایتهای درمانی، روانی و اجتماعی از آنها ادامه دارد.
آخرین دیدگاهها