نقض حقوق بشر دیگری که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران انجام میشود

به دلیل عدم صلاحیت رژیم جمهوری اسلامی در مدیریت کشور و فساد حاکم برکلیه امور، جهانیان آماری را  ارائه می کنند که علاوه بر اینکه بسیار نگران کننده است، این پرسش را نیز بدنبال دارد که چرا:

ایران مبنا و مقصد قاچاق انسان برای روسپیگری و کار اجباری گرفته است؟

در گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا. آمده است شبکه‌های قاچاق انسان سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد دارند. تخمین زده می‌شود که ۹۹ میلیارد دلار از این رقم تنها حاصل درآمد برده‌داری جنسی است.

در این گزارش،  بیگاری کشیدن کودکان و نوجوانان افغان نیز از دیگر شواهد موجود بر این ادعا ذکرگردیده. به گزارش سازمان بین‌المللی کار،  ایران  مبداء، مسیر و مقصد شبکه‌های قاچاق انسان برای کار اجباری و برده‌داری جنسی است و دردناکتر اینکه ایران را هم‌تراز با روسیه، کره‌شمالی، تایلند و زیمباوه قرار داده اند

افزایش شمار کودکان متکدی، روسپی‌گری نوجوانان و همچنین گزارش‌هایی در مورد فروش دختران ایرانی به کشورهای حوزه خلیج فارس حاکی از وضعیت نامناسب ایران در مقابله با باندهای قاچاق انسان است.

در کنار انبوه مسائل و مشکلات جاری نظیرفساد وفحشاء، اعتیاد و فروش کلیه، فروش دختران ایرانی در دبی وکشورهای دیگر، قراگرفتن ۸۰ درصد مردم ایران زیر خط فقر و سرکوب زنان و جوانان بوسیله عوامل جمهوری اسلامی، قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه قاچاق انسان و کار اجباری و انعکاس سراسری آن در خبرگزاری های مختلف داخلی و خارجی.

و این یعنی:

نقض حقوق بشر دیگری که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران انجام میشود

اعضای نمایندگی گیسن با استناد به مواد 26،25،4 اعلامیه جهانی حقوق بشر از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهند علاوه بر مقابله با قاچاق انسان مطابق با استاندارد های بین المللی، با وضع قوانین حقوقی روشن و با فراهم کردن شرایط تحصیل برای کودکان، از کار اجباری و روسپیگری نوجوانان جلوگیری بعمل آورد.

630

کانون دفاع از حقوق بشر در ایران

نمایندگی گیسن